رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

دور اول انتخابات در مشهد بدون تخلف برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، محمدکمال سروی‌ها صبح دوشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری در نشستی رسانه‌ای از آخرین اخبار انتخاباتی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت.

یک نماینده دیگر به مجلس می‌رسد

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه باهمت خوبی که مردم مشهد در ۱۱ اسفند سال قبل داشتند انتخابات به خوبی و با مشارکت بالا برگزار شد، افزود: در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات ۴ نفر از داوطلبین به مجلس راه یافتند در این مرحله انتخابات بین دو نفر از داوطلبین که بیشترین آرا را بعد از ۴ نفر منتخب دور اول به دست آوردند برگزار خواهد شد که در پایان فردی که بتواند بیشترین آرا را به دست آورد به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان وجود دارد که مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مشهد و کلات با سیستم تمام الکترونیکی برگزار شود بیان کرد: در کل کشور انتخابات در تهران و ۷ حوزه انتخابیه دیگر دور دوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند، اما دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نخواهد شد.

سروی‌ها در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد و کلات افزود: دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا این تعداد کار سخت و زمانبری بود اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم و قطعاً در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

توضیح در مورد یک شائبه

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی همچنین در خصوص شائبه‌ای که در دور اول و رسیدن نفر چهارم به حد نصاب ورود به مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات پس از اعلام فرمانداری مشهد گفت: در دور اول انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتماً تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، که پس از اینکه فرمانداری نتایج را اعلام کرده بود بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب ۲۰ درصد آرا را کسب کردند و منتخب مردم برای راهیابی به مجلس دوازدهم شدند.

وی در ادامه گفت: هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعی ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندان‌هاست که تجمع جمعیتی داریم.

مشهد بدون تخلف انتخاباتی

سروی‌ها بیان کرد: تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد هیأت اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کند و خود داوطلبین هم نماینده بر صندوق‌ها دارند داوطلبین اجازه دارند اگر تمایل داشتند نماینده‌ای برای شعب اخذ رأی معرفی کنند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی در خصوص شیوه تبلیغات داوطلبان و تخلفات آنها نیز اظهار کرد: آنچه که این در این دوره با دوره‌های دیگر انتخابات متفاوت بود این است که امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم که با نظارت کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد و این مساله کمک کرد که داوطلبین به سمت تخلف پیش نروند.

وی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.