۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 984889

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین (CCDI) اعلام کرد که رئیس مرکز میانجیگری شکایات اداره ملی تنظیم مقررات مالی (NFRA) به اتهام فساد اداری، بازداشت شده است.

یک مقام ارشد نظارت مالی چین بازداشت شد

به گزارش قدس آنلاین، کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین (CCDI) اعلام کرد که رن چونشنگ رئیس مرکز میانجیگری شکایات اداره ملی تنظیم مقررات مالی (NFRA) که به تازگی کار خود را در این نهاد نظارتی آغاز کرده بود، بازداشت شد. این نهاد، سال گذشته به عنوان بخشی از اصلاحات اساسی حزب کمونیست و ارگان دولتی چین تاسیس شد.

رن چونشنگ اولین مقام ارشد تنظیم‌کننده مالی جدید بود که هدف تحقیقات ضد فساد قرار گرفته است. لی جیپینگ معاون سابق بانک توسعه چین آخرین مقام مالی که بود که سال جاری میلادی دستگیر شده بود.

سازمان عالی نظارت بر مبارزه با فساد چین در سال‌های اخیر نظارت بر سیستم مالی این کشور را مورد توجه قرار داده و در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، بیش از ۲۰ مقام ارشد مالی در همین چارچوب بازداشت شده‌اند.

این سازمان همچنین در سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات در بانکداری، بیمه، اوراق بهادار و سایر زمینه‌های مالی را دستگیر کرده که ۷۰ درصد اتهام آنها استفاده از وام‌های بانکی برای منافع شخصی بوده است.

به همین منظور لی‌ چیانگ نخست وزیر چین برای بازنگری قوانین مالی یک کمیسیون مالی مرکزی تشکیل داد که مرکز میانجیگری شکایات (NFRA) به عنوان بازوی اجرایی و اجرای تصمیمات این کمیسیون فعالیت می‌کرد.

این مرکز به عنوان یک مکانیسم کلیدی برای رسیدگی به شکایات مصرف‌کننده، اقدامات ناعادلانه موسسات مالی و رسیدگی به اقداماتی است که حقوق و منافع مصرف‌کنندگان را نقض می‌کند، تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.