مخاطبان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظرسنجی چهارمین روز برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و ادبی کشور، اعلام کردند برای خرید کتاب، گردشگری، آشنایی با تازه‌های نشر و دیدار با پدیدآورندگان آثار به نمایشگاه کتاب آمده‌اند.

 ۸۵ درصد بازدیدکنندگان برای خرید کتاب به مصلی آمدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پروژه نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با هدف رفع مشکلات و بهبود فرآیندها، براساس نظر مردم در حال اجراست. ستاد برگزاری نمایشگاه به صورت روزانه برشی از نتایج روزانه این پیمایش را منتشر می‌کند و طبق نظرسنجی از مردم حاضر در نمایشگاه کتاب، در پاسخ به این سوال که «دلایل بازدید شما از نمایشگاه کتاب، کدام موارد است؟» ۸۵.۵ درصد شرکت‌کندگان در نظرسنجی «خرید کتاب» را عامل حضور خود اعلام کردند.


گردشگری، تازه‌های نشر و دیدار با پدیدآورندگان
در پاسخ‌های بازدیدکنندگان نمایشگاه به پرسش مطرح شده در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه، ۳۷.۹ درصد از مردم گردشگری را دلیل حضور خود در نمایشگاه بیان کردند؛ ۲۱.۸ درصد مردم در روز چهارم برای آنکه با تازه‌های نشر آشنا شوند به نمایشگاه کتاب آمده بودند و طبق پاسخ شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کتاب ۱۰.۶ درصد افراد برای دیدار با پدیدآورندگان آثار به این رویداد مهم فرهنگی و ادبی کشور آمده بودند.
نظم اجرایی خوب، برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری برای سایر شهرهای ایران و نظافت و تمیزی شبستان نیز سه نقطه‌قوتی بود که بازدیدکنندگان در روز چهارم برگزاری نمایشگاه کتاب در نظرسنجی انجام شده به آنها اشاره کردند.


تبلیغات محدود نمایشگاه در سطح شهر
همچنین در مورد نقاط ضعف نمایشگاه، مردم زیاد بودن تابلوهای تبلیغاتی برخی ناشران، ضعف بخش بین‌الملل به‌خصوص ناشران کشورهای فارسی زبان و تبلیغات محدود و کم در سطح شهر تهران را عنوان کردند.
نظارت بر کیفیت و قیمت غذاهای ارائه شده، نصب علائم راهنمایی غرفه‌های حاضر در هر سالن و اختصاص تعداد سایه‌بان‌های بیشتر در حیاط، درخواست عموم مردم در روز چهارم برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که در نظرسنجی اعلام کردند.
ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب هم برای رفع مشکلات پیش رو نظارت بر واحدهای عرضه غذا را بیشتر کرد. بر تعداد بنرهای راهنمای غرفه‌های حاضر در هر سالن افزود و برای افزایش سایه‌بان‌ها نیز اقدام لازم را انجام داد.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.