۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 986963

رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین، امروز (پنجشنبه) با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پکن دیدار کرد. این اولین سفر خارجی پوتین از زمان ادای سوگند او برای پنجمین دوره ریاست جمهوری در اوایل ماه جاری است.

سفر به پکن؛ پوتین با شی جین‌پینگ ملاقات کرد

به گزارش قدس آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بامداد امروز وارد پکن شد و مورد استقبال رسمی قرار گرفت. او سپس راهی ملاقات با رئیس‌جمهور چین شد. این رهبران خارج از ساختمان «تالار بزرگ خلق» در میدان تیان‌آن‌من دست دادند و به اجرای سرود ملی دو کشور توسط یک ارکستر نظامی گوش دادند. آنها سپس عکس گرفتند و عازم جلسه‌ای میان دو هیات شدند.

پوتین را چندین وزیر روس همراهی می‌کنند که در مذاکرات پروژه‌های مشترک با هدف تعمیق روابط دوجانبه شرکت خواهند کرد. پوتین قبل از سفرش در مصاحبه با خبرگزاری دولتی چین - شینهوآ - از «سطح بی‌سابقه مشارکت استراتژیک» بین دو کشور استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و چین مواضع مشابهی در مورد مناقشه اوکراین دارند. پوتین در گفت‌وگو با شینهوآ از پکن به دلیل درک «علل ریشه‌ای و اهمیت ژئوپلیتیک جهانی» تمجید کرد. چین از مقصر دانستن روسیه برای تنش‌ها خودداری کرده و در عوض گسترش ناتو و «ذهنیت جنگ سرد» واشنگتن را محکوم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.