مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل گفت: تاکنون حدود ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود شده است.

انسداد ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، داور بستام افزود: با انسداد این چاه‌ها بیش از ۵۴ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی استان صرفه‌جویی شده است.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون از اضافه برداشت ۷۲۶ حلقه چاه غیرمجاز هم در استان جلوگیری شده است، گفت: با این اقدام بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
او با اشاره به نصب کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز به منظور کنترل مصرف و اضافه برداشت بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده است.
بستام اجرای برنامه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در استان را یادآور شد و گفت: بر اساس این طرح پارسال ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و ۲۱۴ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب شد.
او افزود: طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده امسال نیز بیش از ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر خواهد شد و در همین مدت بیش از ۲۲۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب خواهد شد.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی در مصرف آب نیز گفت: امسال طرح داناب با مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در مدارس استان اجرا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.