۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 988521

قیام تمام قد به احترام مردان دیپلماسی سرافرازانه

مختار حداد، سردبیر روزنامه الوفاق

با اعلام خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی، این مسئله در سرخط اخبار قرار داشته و همچنان نیز واکنش‌ها به آن ادامه دارد.

اهمیت این موضوع فراتر از ضریب رسانه‌ای منطقه بوده و در خبرگزاری‌های صهیونیستی، اروپایی و آمریکایی نیز به صورت برخط و لحظه‌ای در حال پوشش فیلم‌ها و تصاویر ارسالی بودند و یا حادثه را با کارشناسان مختلف تجزیه و تحلیل می‌کردند.

رسانه‌های عربی با طیف‌ها و خط‌بندی‌ها مختلف ازجمله الجزیره، العربیه، الحدث، المنار، المیادین، العالم و... نیز به بازتاب مسئله پرداختند و نکته مهم اینکه همگی بر این حقیقت تأکید داشتند که ایشان حامی مظلومان، ملت فلسطین و  یار و حامی مردم غزه بود.

 ابراز احساسات مردم منطقه در هنگامه بروز این اتفاق و دعای سلامتی برای رئیس‌جمهور و همراهان ایشان ورای تصور بود. 

حضور مردم در خیابان برای همراهی با ملت ایران و همچنین اعلام عزای عمومی و صدور پیام‌های تسلیت، همبستگی کامل ملت‌های منطقه را با تهران برخلاف توطئه‌های دشمنان به نمایش گذاشت.

 این اتفاق بی‌نظیری بود، چرا که آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند با تبلیغاتشان جمهوری اسلامی را از چشم‌ها بیندازند و اعلام کنند ایران کشوری منزوی است. 

ولی این حجم گسترده از تسلیت و همبستگی ثابت کرد ایران یک کشور سرافراز و کشوری است که نقش محوری و مهمی در سطح منطقه‌ای و جهانی دارد.

از سویی، شهید آیت‌الله رئیسی در موضوع سیاست خارجی، اقدامات کاملاً موفقی داشتند که با دیده مثبت نگریسته می‌شد و به‌ویژه سیاست نزدیکی با همسایگان در موضوع تثبیت و تحکیم همکاری‌ها با کشورهای منطقه، پویایی محور مقاومت و همچنین پیوستن به حرکت‌ها و پیمان‌های جهانی ازجمله شانگهای و بریکس، سیگنال‌هایی مثبت دولت در اجرای اهداف راهبردی خارجی بود. 

این موضوع که با اعتماد سازی همراه بود با وجود سنگ اندازی واشنگتن و تهدید به تحریم، از یک سو همسایگان را به همکای با جمهوری اسلامی ترغیب کرد و از سوی دیگر در حالت کلی تر زمینه نزدیکی کشورهای مهم منطقه را فراهم ساخت و به ساخت امنیت یکپارچه و جمعی کمک شایانی کرد. 

ضمن اینکه شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان نیز در پیگیری برنامه‌های سیاست خارجی بسیار کوشا و موفق بود تا آنجا که ملت‌های منطقه و به‌خصوص ملت فلسطین و سایر ملت‌های جبهه مقاومت، ایشان را به عنوان وزیر خارجه محور مقاومت توصیف می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.