رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به تلاش های فراوان و خستگی ناپذیر شهید رئیسی و حضور جهادی در عرصه خدمت به مردم، او را مستحق دریافت مقام شهادت دانست.

شهید آیت‌الله رئیسی مستحق دریافت مقام شهادت بود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن عرض تسلیت ضایعه دردناک شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله شهید دکتر رئیسی، بیان داشت: او رئیس جمهوری نمونه بود از جهت خدمت به مردم، اعتقاد به ولایت و جهادی عمل کردن، عدم توجه به وقت اداری و تلاش مداوم و شبانه روزی که برای این عزیز از دست رفته یک خصلت و ویژگی همیشگی بود.
وی افزود: عزیزمان رئیس جمهور فقید و محترم از فرزندان سرزمین امام رضا علیه السلام بود که در محله معرف نوغان به دنیا آمده و در 5 سالگی طعم یتیمی را چشیده است.
وی ادامه داد: در مدرسه جوادیه مشغول به تحصیل شد که یک رفاقت و هم کلاسی داشتیم بعد وارد حوزه علمیه در مدرسه نواب شد کنار درس در مباحث سیاسی طلاب که گعده ای در انجا برگزار می شد شرکت می کرد و بعد مدتی هم به مدرسه مرحوم حاج آقا موسوی نژاد آمد که من نیز حضور داشتم.

رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت: سال 54 در سن 15 سالگی برای ادامه تحصیل به قم رفت و از بزرگان علمی آن زمان دروس حوزه را آموخت. پای درس بزرگانی همچون مقام معظم رهبری، و حضرات آیات شهید مطهری، مشکینی، خزعلی، محقق داماد، مروی، طاهری، هاشمی شاهرودی و مرعشی نجفی حضور یافت.
وی افزود: دوست دارم کلمه شهید را در حق این عزیز استفاده کنم چون در مسیر خدمت و انجام ماموریت این سانحه پیش آمده و طبق آنچه از آموزه های دینی به دست می آید مقام شهادت را می توان برای ایشان استناد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری بیان داشت: دروس حوزه علمیه را تا عالی ترین سطح و مقدمات اجتهاد و دکتری ادامه داد و هم زمان با کوشش علمی و تحصیلات پربار از تلاش خوب و موثر در زمینه مسائل اجرائی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران غافل نبود بلکه خودش را وقف این مسائل کرد.
وی افزود: شهید رئیسی از همان ابتدا واقعا فداکاری زیادی نشان داد به عنوان دادیار انتخاب شد سپس به حکم رهبری مسؤلیت قضائی استان هایی همچون لرستان و کرمانشاه و غیره را به عهده گرفت.
وی ادامه داد: شهید رئیسی پرتلاش بود و جاهای سخت را می پذیرفت مدت ده سال دادستان تهران بود که آن همه مسائل و مشکلات قضائی داشت مسؤلیت یک نهاد در خدمت مردم را قبول کرد که در افتادن با ستمگران و غارتگران و دفاع از منافع مردم خطراتی برای او به دنبال داشت.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: بعد آن ده سال ریاست سازمان بازرسی کشور را عهده دار شد که سخت تر از قبل بود و در آن برهه که خیلی ها در فکر نفوذ در ادارات و سیستم برای ضربه زدن به نظام بودند با وجود نازنین شهید عزیزمان آیت الله رئیسی مواجه شدند که واقعا به سختی با تخلفات مبارزه و برخورد می کرد.
وی افزود: سپس به مدت ده سال یعنی دو 5 سال به عنوان معاون اول قوه قضائیه و سپس دوسال دادستان کل کشور بود که همچنان کارسنگین تر از مسؤلیت های قبل بود.
وی ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی از برکات وجودی او بود که با دستور رهبری بعد تولیت فقید آستان مرحوم آیت الله واعظ طبسی منصوب شد که به نظر می رسید با توجه به قرابت و نزدیکی کاری که داشتیم یک تحول عظیم در آستان قدس به سمت و سوی مردمی و عمومی تر شدن اتفاق افتاد.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه بیان داشت: آنچه که مهم بود تلاش خستگی ناپذیری ایشان در همه عرصه ها به خصوص در آستان ملکوتی امام رضا علیه السلام بود که برای خدمت به مردم و زوار حضرت رضا(ع) سر از پا نمی شناخت و آثار و یادگاری های خوبی از خود به جا گذاشت که به تدریج بیان می شود.
وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با وجود تبلیغات منفی علیه او به لطف خدا مردم با رای خوبی به عنوان رئیس جمهور هشتم ایران اسلامی انتخابش کردند که آنجا طعم یک رئیس جمهور مردمی را چشیدند.
وی افزود: کسانی که سن کمتری دارند و زمان شهید رجائی را درک نکردند اما اوصافی به عنوان مسؤل خدوم و رئیس جمهور مردمی شنیده بودند الحمدلله در هشتمین دوره ریاست جمهوری با چهره محبوب و مردمی شهید رئیسی آن شنیده ها را درک کردند.

مستحق دریافت مقام شهادت بود
رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت: خدا اینگونه خواست که همان پایان خوب رئیس جمهور مردمی شهید رجائی، برای شهید آیت الله دکتر رئیسی به عنوان دومین رئیس جمهور شهید محبوب مردمی که زندگی اش ختم به شهادت شده رقم بخورد.
وی افزود: این ضایعه بسیار دردناک و اسف بار و سختی است برای مردم ایران به خصوص آشنایان که او را می شناختند. با توجه به سخت کوشی وتلاش و خدمتگذاری وی نسبت به مردم برای خدا، حق او یک اجل طبیعی نبود بلکه استحقاق دریافت مقام شهادت را داشت.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری گفت: امیدواریم خداوند به برکت خون شهدا جانشین خوبی را نصیب مردم عزیز ایران کند چنانکه رهبری عزیز فرمودند الحمدالله جای هیچ نگرانی نیست و ایران کشوری است که با هدایت و درایت مقام معظم رهبری در پرتو عنایت امام زمان(عج) و حضرت رضا(ع) طی مسیر خواهد کرد و دشمنان خودش را بیش از پیش مایوس می کند تا ان شاالله زمان ظهور مهدی فاطمه(س) فرا رسیده، در رکاب ایشان قرار گرفته که به سعادت حقیقی برسیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.