حسین حسینی و حسین پورحمیدی رقابت نزدیکی برای دریافت دستکش طلایی این فصل لیگ برتر دارند.

رقابتی حیثیتی برای بهترین دروازه‌بان فصل شدن؛ کاپیتان استقلال و رؤیای دومین دستکش طلایی!

کورس قهرمانی لیگ برتر بین استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین شرایط ممکن قرار دارد و 2 تیم هر هفته پا به پای هم به‌دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند. در شرایطی که کورس قهرمانی بین سرخابی‌ها در جریان است، رقابت نزدیکی هم بین ستارگان لیگ برتری برای دریافت عناوین فردی وجود دارد.

آقای گلی، بهترین پاسور و دستکش طلایی مهم‌ترین عناوین فردی لیگ برتر محسوب می‌شوند که این روزها چند مدعی جدی دارند. یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها در خصوص عنوان دستکش طلایی است که به دروازه‌بان دارای بیشترین کلین‌شیت تعلق خواهد گرفت.

حسینی در یک‌قدمی هم‌تیمی سابق

سیدحسین حسینی با کلین‌شیت در بازی هفته گذشته استقلال مقابل فولاد، برای پانزدهمین بار در این فصل دروازه خود را بسته نگه داشت و فاصله‌اش با حسین پورحمیدی را حفظ کرد. دروازه‌بان استقلال پس از دیدار هفته بیست‌وسوم تیمش مقابل آلومینیوم اراک، دیگر نتوانسته بود به آمار کلین‌شیت‌های خود اضافه کند. حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور هم از این فرصت استفاده کرد و توانست با 16 کلین‌شیت از هم‌تیمی سابق خود در استقلال پیش بیفتد و مدعی اول دستکش طلایی شود.

با وجود اینکه پورحمیدی این فصل بیشتر از حسینی کلین‌شیت کرده ولی با دریافت 21 گل، آمار ضعیف‌تری نسبت به حسینی دارد که امسال 15 گل خورده است. در جدول متریکا هم حسینی با میانگین نمرات 7.17 بهترین دروازه‌بان لیگ برتر محسوب می‌شود و پورحمیدی با نمره 6.86 در مکان دوازدهم جدول دروازه‌بان‌های لیگ بیست‌وسوم قرار دارد. حسینی همچنین با درصد مهار 77 از این حیث پس از امیررضا رفیعی و لوآن پولی در رده سوم قرار دارد و پورحمیدی با 69 درصد مهار، دوازدهم است. با این حال دروازه‌بان تراکتور در بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش بهتر از حسینی عمل کرده و با ثبت 16 کلین‌شیت، صدرنشین جدول رقابت برای دستکش طلایی است. 

بیرانوند شانسی ندارد!

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس پس از مصدومیتی که اخیرا داشت، در 4 بازی پرسپولیس غایب بود و همین موضوع باعث شد شانس صدرنشینی را از دست بدهد. او 12 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و حتی اگر در 3 بازی آینده گل نخورد هم نمی‌تواند خودش را به حسین پورحمیدی برساند.

این موضوع باعث شده رقابت دستکش طلایی بین حسینی و پورحمیدی دنبال شود و این 2 نفر در 3 بازی آینده کار سختی برای تصاحب این عنوان دارند. حسینی قبلا در لیگ بیست‌ویکم هم برنده دستکش طلایی شد و به‌دنبال این است تا ضمن کسب عنوان قهرمانی با استقلال، برای دومین‌بار این جایزه را تصاحب کند. در طرف مقابل، پورحمیدی هم که همواره در فصول اخیر جزو مدعیان رسیدن به دستکش طلایی بوده، به دنبال طلسم‌شکنی است و امید به آن دارد که بتواند به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل کارش را به پایان ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.