فرماندار مشهد گفت: به دلیل حضور گسترده از اقصی نقاط کشور، مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی شدید در مشهد / مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های مراسم تشییع رئیس جمهور شهید در محل فرمانداری مشهد عنوان کرد: به اندازه کافی ناوگان حمل و نقل عمومی برای مراسم فردا دیده شده و از مردم می‌خواهیم با وسایل نقلیه خود به مراسم نیایند.

وی افزود: در صورت حضور با وسایل نقلیه خود پارکینگ‌هایی از جمله جهان شهر در نزدیکی خیابان امام رضا(ع) دیده شده اما باز هم توصیه می‌کنیم با توجه به حضور گسترده مردم از اقصی نقاط کشور و ازدحام جمعیت از آوردن خودرو شخصی خود خودداری کنند.

داوری در تشریح برنامه‌های فردا عنوان کرد: به جز پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان، پیکر سه شهید دیگر فردا در خیابان امام رضا(ع)به سمت حرم مطهر تشییع خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از ساعت ۱۴ یعنی زمان رسمی آغاز مراسم مردم در خیابان امام رضا(ع)حضور داشته باشند.

فرماندار مشهد حضور مردم را در این مراسم گسترده توصیف کرد و گفت: کلیه موانع از خیابان امام رضا(ع) از جمله ایستگاه‌های بی‌آرتی جمع‌آوری شده و فردا تنها خودروی حامل پیکر شهدا و خودروی تیم رسانه در خیابان تردد خواهند کرد و به جز موارد مربوط به اطلاع‌رسانی و رسانه مانع دیگری در خیابان نخواهد بود.

وی افزود: نیوجرسی مراسم از خیابان‌های امام خمینی (ره) و آخوند خراسانی دیده شده و موکب‌ها برای پذیرایی از مهمانان در خیابان‌های منتهی به خیابان امام رضا(ع) مستقر هستند و هیچ ایستگاه صلواتی یا موکبی در این خیابان دیده نشده است.

داوری ضمن اشاره به هماهنگی‌های لازم در خصوص برنامه‌های فردا اعلام کرد: با توجه به برگزاری مراسم تشییع برای شهید حسین امیر عبداللهیان فردا در تهران، پبکر این شهید امشب در حرم امام رضا(ع) طواف و سپس به تهران منتقل خواهد شد.

فرماندار مشهد افزود: با توجه به حضور گسترده جمعیت و همزمانی در استفاده از تلفن همراه، اینترنت در این منطقه تقویت شده و تلاش داریم تا در بحث پوشش مراسم اشکالی نباشد.

وی در تشریح تدابیر امداد و نجات در مراسم عنوان کرد: تمامی بیمارستان‌های سطح شهر در آماده‌باش کامل هستند و بالغ بر ۱۵۰ تیم امداد نجات برگزاری این مراسم را پوشش خواهند داد.

داوری ادامه داد: حداقل پیش‌بینی برای حضور مردم در خیابان امام رضا(ع) به منظور تشییع پیکر شهیدان به میزان جمعیت شهر مشهد است، هر چند حضور خانواده‌ها در این مراسم هم پیش‌بینی شده و تفکیک برای حضور آقایان و خانم‌ها هم دیده‌ایم اما هیچ مانعی برای این تفکیک در نظر گرفته نشده است.

فرماندار مشهد ضمن تاکید بر اینکه مراسم تشییع پیکر شهدا فقط در خیابان امام رضا(ع)خواهد بود، عنوان کرد: هیچ مراسمی در فرودگاه مشهد و مسیرهای منتهی به خیابان امام رضا(ع) برگزار نخواهد شد و تمام هدف ما برگزاری مراسم پرشور با امنیت و سلامت بالاست.

وی ادامه داد: بزرگراه کلانتری شاهرگ حیاتی برگزاری این مراسم است و با توجه به آمار ارائه شده از ورود مردم از مسیرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای به سمت مشهد، پیش‌بینی ترافیک شدید در این مسیر می‌شود و باز هم تاکید می کنیم مردم حتما از وسایل نقلیه عمومی برای حضور در مراسم استفاده کنند.

داوری درباره خدمت رسانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی توضیح داد: فردا مترو با محدودیت توقف در ایستگاه بسیج مواجه خواهد بود و علاوه بر اینکه اتوبوس‌ها مردم را از نقاط مختلف شهر به سمت مراسم منتقل خواهند کرد، مینی‌بوس‌ها و ون‌هایی در خیابان آخوند خراسانی، خیابان امام خمینی(ع), میدان شهدا، خیابان نواب، پنجراه و خیابان کوشش وظیفه جابه‌جایی مردم به سمت مراسم را انجام خواهند داد.

فرماندار مشهد درباره جانمایی پارکینگ‌های ویژه برای این مراسم گفت: برای به حداقل رسیدن وجود خودروها در خیابان‌ها، پارکینگ‌هایی در میدان فردوسی، مصلی، اطراف خیابان امام رضا(ع)، پارکینگ جهان شهر، خیابان فدائیان اسلام تدارک دیده شده تا خودروها در این مناطق پارک شوند و مردم برای ادامه مسیر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی در پایان عنوان کرد: راس ساعت ۱۴ فردا پنج‌شنبه سوم خرداد، تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و شش تن دیگر از همراهان وی در مشهد آغاز می‌شود و به همین منظور از ۱۲ امشب محدودیت ترافیکی در خیابان‌های منتهی به خیابان امام رضا(ع) ایجاد و از مسیرهای منتهی خیابان امام رضا(ع)از خیابان‌های کوشش، امام خمینی(ع) و آخوند خراسانی مسدود خواهد شد و لازم است هم‌شهریان عزیز در این رابطه دقت لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.