یک کارشناس مسکن: طرح ساخت سالیانه یک میلیون خانه از جمله شعارهای اصلی رئیس جمهور شهید بود. وی دغدغه ویژه‌ای برای تحقق این برنامه و خانه دار کردن مردم داشت و با تشکیل مداوم شورای عالی مسکن حتی در روزهای آخر شهادت نیز از نزدیک در جریان آخرین امور بود.

پیگیری شبانه‌روزی شهید جمهور برای خانه‌دار شدن مردم / دولت آینده پرداخت تسهیلات را در اولویت قرار دهد

ارسلان محمدی کارشناس اقتصادی در رابطه با موضوع و دغدغه اصلی رئیس جمهور شهید در خانه دار کردن مردم گفت: موضوع مسکن سال هاست که دغدغه جدی شهید آیت الله رئیسی بوده است. تامین مسکن مناسب برای مردم ، به ویژه با توجه به رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا برای مسکن ارزان قیمت، یک چالش بزرگ بوده است. دولت سیزدهم ایران به رهبری رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، مسکن را با هدف ساخت یک میلیون خانه در سال یکی از اولویت های اصلی خود قرار داده است. این طرح بلندپروازانه دولت نشانی از تعهد رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم برای رسیدگی به نیازهای مسکن مردم بوده است

دولت شهید رئیسی 2.5 میلیون قطعه زمین به مردم عرضه کرد

این کارشناس مسکن ادامه داد: رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که خود از قشر محرومان بوده است، تعهد شخصی خود را به موضوع مسکن با تمرکز و توجه ویژه به این موضوع نشان داده است. تشکیل مداوم و پیگیری مصرانه موضوع مسکن در شورای عالی مسکن نیز نشانی دیگر از عزم شهید جمهور رئیسی برای مقابله با بحران مسکن از طریق ساخت مسکن بوده است و در این مسیر نیز بیش از 2.5 میلیون قطعه زمین به مردم عرضه شده است. از همین رو نیز پیگیری شبانه روز حل مشکلات پیش روی ساخت مسکن مردم نشان از توجه به وعده و دغدغه ویژه رئیس جمهور برای خانه دار کردن مردم صادق بود و هیچگاه از وعده خود عقب نشینی نکرد.

این کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت ساخت مسکن توسط خود مردم با عرضه زمین و توسعه افقی شهرها گفت: برای تداوم پیشرفت نهضت ملی مسکن و رفع نیازهای مسکن مردم، ضروری است دولت آینده نیز ساخت مسکن را به عنوان یک موضوع کلیدی در اولویت قرار دهد.

وی افزود: یکی از اقدامات کلیدی که دولت آینده می تواند برای حل بحران مسکن انجام دهد، عرضه زمین برای پروژه های مسکن تک طبقه و توسعه افقی شهرها است. با تخصیص زمین به مردم، دولت می تواند خود را توانمند سازند تا نیازهای مسکن خود را به عهده بگیرند و خانه های خود را با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری بسازند. این رویکرد نه تنها به مردم اجازه می دهد تا نقش فعال تری در ساخت مسکن ایفا کنند، بلکه به تحریک رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در بخش ساخت و ساز کمک می کند.

دولت آینده پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را در اولویت قرار دهد

محمدی در مورد اهمیت حل موانع مهم پیش روی تحقق ساخت مسکن برای مردم از جمله تسهیلات ساخت مسکن گفت: همچنین دولت آینده باید پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را برای تسهیل در ساخت خانه های جدید در اولویت قرار دهد. دولت با حمایت مالی از افراد و سازندگان می تواند به رفع موانع مالی و تسریع در ساخت واحدهای مسکونی کمک کند. این امر نه تنها باعث افزایش عرضه مسکن در کشور می شود، بلکه فرصت های جدیدی برای رشد و توسعه اقتصادی ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: تأمین و ساخت مسکن برای مردم، موضوعی حیاتی است که دغدغه اصلی رئیس جمهور شهید بوده است. خانه دار کردن مردم دغدغه دیرینه  دولت سیزدهم بوده است؛ طرح ساخت سالیانه یک میلیون خانه از جمله شعارهای اصلی رئیس جمهور شهید بود. او که خود برخاسته از قشر مستضعف جامعه بوده است؛ دغدغه ویژه‌ای برای تحقق این برنامه و خانه دار کردن مردم داشت و با تشکیل مداوم شورای عالی مسکن حتی در روزهای آخر قبل از شهید شدن از نزدیک در جریان آخرین امور و رفع مشکلات این برنامه قرار می‌گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.