​وزیر بهداشت بر تداوم راه و مکتب آیت الله رئیسی در نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تأکید کرد.

وزیر بهداشت بر تداوم راه آیت‌الله رئیسی تأکید کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وب دا، بهرام عین اللهی در مراسم آغاز پویش تعالی خدمت و بهره‌برداری از ٢٢ پروژه آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این ایام صحبت کردن بسیار سخت است، امروز ما به سوگ شهید بزرگ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی نشسته‌ایم که شاید روزهای زیادی لازم باشد که در خصوص ویژگی‌های ایشان صحبت شود، اما بنا به تکلیفی که مقام معظم رهبری برعهده ما گذاشته‌اند استمرار خدمت و فعالیت را جزو کارهای خود قرار داده‌ایم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به واقعه شهادت آیت الله رئیسی و اقدامات و بسیج تمام امکانات برای یافتن محل حادثه تصریح کرد: شخصیت آیت الله رئیسی بعد از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، انقلاب دیگری را ایجاد کرد و مردم دوباره به این شخصیت بزرگ رسیدند و قدر ایشان را دانستند و باید از عموم مردم که در تمام شهرها حماسه آفریدند و حضورشان دشمنان را ناامید کردند قدردانی کرد و آمدن امروز ما برای آن است که به دشمنان اعلام کنیم که ما همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را با استفاده از عوامل داخلی و خارجی، تحریم‌ها و ناامید کردن مردم برای تخریب به کار بست، اما دیروز دید که هر اقدام و برنامه‌ای را که انجام داده بی‌نتیجه بوده است، عنوان کرد: به طور حتم مردم کشورمان راه را ادامه خواهند داد و من و همکارانم نیز هم قسم شده‌ایم که راه را ادامه دهیم و لحظه‌ای متوقف نشویم.

عین‌اللهی با بیان اینکه بیان و تحلیل ابعاد شخصیتی آیت الله رئیسی بسیار سخت است، اظهار کرد: ایشان یک وطن دوست واقعی بودند و در سفرهای داخلی و خارجی و دیپلماسی‌ها شاهد بودیم که ایشان با تمام وجودشان به مردم و وطن عشق داشتند و یک انقلابی به تمام معنا بودند که شب و روز نداشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ولایت پذیری شهید آیت الله رئیسی زبانزد بود و به‌صورت هفتگی با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و ضمن ارائه گزارش دریافت رهنمودهای ایشان را داشت، تصریح کرد: ایشان همیشه تأکید داشت که «امکان ندارد که یک جمله تفرقه‌آمیز بگویم و همه فشارها را تحمل می‌کنم و یک جمله که در جامعه موجب تفرقه شود نمی‌گویم».

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت هیچ رئیس جمهوری به اندازه ایشان کار نکرد، گفت: در دوران ایشان در شرایطی که کودکان غزه به دست رژیم اسرائیل به شهادت می‌رسند، درمان کودکان زیر هفت سال در کشور رایگان شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه با شروع دولت سیزدهم کشورمان با شرایط سخت روبرو بود و مقام معظم رهبری نخستین خواسته‌شان از دولت کنترل و مهار کرونا بود که شهید آیت الله رئیسی شخصا فرماندهی قرارگاه کرونا را بر عهده گرفت، خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت دولت تنها ١٨ میلیون نفر تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته بودند و روزانه ٧۰۰ نفر و در هفته پنج هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دادند و ۵۰ هزار نفر در روز به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و ٢۰ هزار نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری و هشت هزار بیمار بدحال بودند و در چنین شرایطی آیت الله رئیسی فرماندهی مقتدر و توانمند این قرارگاه را برعهده گرفت و سیل واردات واکسن در کشور ایجاد شد و با همکاری و مشارکت نیروهای مردمی میزان واکسیناسیون از ٧۰ هزار مورد به یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد در روز رسید و در مدت کوتاهی ١۵۵ میلیون دز واکسن تزریق شد و شرایطی پیش آمد که کشورمان به عنوان یکی از بهترین کشورها در مسیر کنترل کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: مردمی بودن و به فکر محرومان بودن برای برخی فقط یک شعار است در حالی که خود در منازل لوکس زندگی می‌کنند و فرزندانشان در خارج از کشور هستند در حالی که شهید آیت الله رئیسی عشق به مردم و محرومان را به شکل عینی نشان دادند.

وی با بیان اینکه در دوران شهید آیت الله رئیسی پنج دهک پایین جامعه به شکل رایگان بیمه شدند و در حال حاضر محرومان در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان درمان می‌شوند، اظهار کرد: در دوران ایشان ١۶ هزار تخت جدید در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار ایجاد شد و به آیت الله رئیسی قول داده‌ایم که ١۵ هزار تخت بستری دیگر را نیز در کشور ایجاد کنیم.

عین اللهی تصریح کرد: در دوران شهید آیت الله رئیسی دو هزار و ٧۰۰ خانه و مرکز بهداشتی به بهره‌برداری رسید و تا پایان دوره این میزان به چهار هزار و ۴۰۰ مورد می‌رسد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز تمام کادر سلامت وزارت بهداشت اعم پزشک، پرستار و کارکنان خدوم پای مکتب شهید آیت الله رئیسی ایستاده‌اند، تصریح کرد: مکتب شهید رئیسی به معنای محرومیت‌زدایی، حرکت به سمت خودکفایی، عدالت خواهی و فسادزدایی است و راه ایشان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ٢٢ پروژه آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آغاز پویش تعالی خدمت در کشور اظهار کرد: مقرر شده بود پروژه‌های متعدد حوزه سلامت از جمله پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور رئیس جمهور شهید افتتاح شود و ما منتظر ایشان بودیم اما تقدیر بر این شد که بدون حضور فیزیکی ایشان، ادامه دهنده راه و مکتب آیت الله رئیسی در نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باشیم.

عین اللهی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین پژوهشگاه کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به نام شهید آیت الله رئیسی مزین شده است، اظهار امیدواری کرد: بهره‌برداری از این پژوهشگاه و تجمیع مراکز تحقیقاتی در آن زمینه حرکت به سوی خودکفایی کشورمان و مقاله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان باشد.

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع آموزشی شهید خوارزمی و تجمیع ۴ دانشکده در این مجتمع بیان کرد: امیدوارم با همکاری اساتید و حمایت‌های فرهنگی بتوانیم دانشجویانی با تراز و آینده ساز کشورمان که مورد توجه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) باشد تربیت کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از کلین روم، ١١ پروژه درمانی و هشت پروژه بهداشتی دیگر عنوان کرد: در طول این سه سال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ١۶۰ پروژه بهداشتی درمانی، آموزشی و پژوهشی با هزینه‌ای بیش از هفت هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده، ٧۰۰ تخت بستری به مجموع تخت‌های این دانشگاه افزوده شده است و بیش از سه هزار قلم تجهیزات پزشکی که برخی از آن‌ها در کشور کم‌نظیر و بی‌نظیر است با هزینه‌ای بیش از یک هزار میلیارد تومان نصب و راه‌اندازی شده است.

عین اللهی با بیان اینکه انجام ۴۰۰  عمل حلزون شنوایی با هزینه‌ای بیش از ١۶۰ میلیارد تومان، افزایش پنج برابری انجام عمل‌های پیوند اعضاء، غربالگری سه هزار و ۵۰۰ نوزاد نارس، از دیگر اقدامات در طول سه سال گذشته است، گفت: بهترین مرکز درمان سرطان با پیشرفته‌ترین تجهیزات نیز به‌زودی در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد. تا بتوانیم به بیماران مبتلا به سرطان زائر و مجاور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خدمت‌رسانی داشته باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.