شاعر مجموعه «سخت است قلم باشی و دلتنگ نباشی» گفت: یک روز قرار بود آیت‌الله رئیسی به استان البرز تشریف بیاورد، روسیه رفته بودند، اما صبح مستقیم از سفر به البرز آمد و برنامه را لغو نکرد، برای ما که ساکن استان البرز هستیم، خیلی ارزشمند بود.

شهید رئیسی برنامه را لغو نکرد مستقیم از مسکو به البرز آمد/ برای ما خیلی ارزشمند بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نغمه مستشار نظامی با اشاره به آیین اختتامیه روز کتاب و کتابداری که سال ۱۴۰۲ در تالار وحدت برگزار شده است و آیت الله سیدابراهیم رئیسی در آن حضور داشت، گفت: کمتر برای ما پیش آمده بود که مقامی در حد ریاست جمهوری در این اختتامیه حضور داشته باشد، او به امر مطالعه و کتاب‌خوانی توجه خاصی داشت.

شاعر مجموعه «سخت است قلم باشی و دلتنگ نباشی» با بیان اینکه آخرین بار در ماه رمضان توانست شهید رئیسی را ببیند، ادامه داد: در این برنامه توفیق صحبت با رئیس جمهور حاصل نشد، زیرا هنرمندان پیشکسوت هم در آن مراسم حضور داشتند به ویژه طیف وسیعی از هنرمندان به این برنامه دعوت شده بودند و برخی برای نخستین بار بود که دیداری با ریاست جمهوری داشتند. در این آیین صبر و تحمل آیت‌الله رئیسی ستودنی بود.

وی افزود: دوست داشتم، توفیق داشتم و خلاف همه که توقعی از او دارند، می‌توانستم تشکر کنم، زیرا می‌دیدم که شبانه‌روزی در میدان هستند و هیچ وقت او را پشت میز ندیدیم. خواستم در این مراسم به او خدا قوت بگویم و از او تشکر کنم، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به صورت مداوم در حال رسیدگی به حال هنرمندان و انجام سفرهای استانی هستند و در برنامه‌ها و جلسات حضور فعال دارند.

شهید رئیسی برنامه را لغو نکرد مستقیم از مسکو به البرز آمد/ برای ما خیلی ارزشمند بود
نغمه مستشارنظامی شاعر و نویسنده

آیت‌الله رئیسی همیشه در دورافتاده‌ترین نقاط کشور حضور داشت

مستشارنظامی با تاکید بر اینکه در فعالیت ۲۰ ساله هنری که داشته، کمتر تجربه دیدار حتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جلسات داشت، ادامه داد: اما دراین دوره متفاوت بود، این دولت رئیس جمهور هم به مسائل فرهنگی اهتمام نشان می‌دادند، در برنامه‌های مهم فرهنگی حضور فعال داشتند و توجه و و علاقه قلبی شان کاملا احساس می‌شد.

نویسنده کتاب «چمدانت چه قدر جا دارد» افزود: این فقدان برای ما دردناک است و نمی‌توانیم جای خالی او را بپذیریم؛ جایگاه آیت‌الله رئیسی در دل و قلب‌های ما جاودان است. در تاریخ باقی خواهد ماند که رئیس جمهوری در حال خدمت به مردم به شهادت نائل شد، همیشه هم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور حضور داشت.

این بانوی شاعر با بیان یکی دیگر از خاطراتی که با شهید جمهور داشت، توضیح داد: یک روز قرار بود برای برنامه‌ای به استان البرز تشریف بیاورند، متوجه شدیم که به روسیه سفر کرده بود، اما صبح مستقیم از مسکو به البرز آمد و برنامه را لغو نکرد. برای ما که ساکن استان البرز هستیم، این اقدام ارزشمند بود. در این روز به نقاط دور افتاده البرز رفت و چند پروژه را افتتاح کرد و طرح مسکن برای مردم کم برخوردار راه‌اندازی کرد. او نمونه تلاش و خدمت و مدیر تراز انقلاب اسلامی بود.

امیرعبداللهیان با دوستان مهربان و با دشمنان محکم بود

مستشارنظامی همچنین خاطره‌ای از حضور حسین امیرعبداللهیان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعریف کرد و گفت: آقای امیرعبداللهیان را برای اولین و آخرین بار در نمایشگاه کتاب دیدم، در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر روز محفل ادبی برگزار می‌کردیم، روزی که محفلی بین‌الملل داشتیم و شاعرانی از یمن، فلسطین و دیگر کشورها مهمان ما بودند، همان روز آقای امیرعبداللهیان مهمان غرفه ما شدند.

این شاعر ادامه داد: آنقدر متواضع بود که در ردیف دوم نشست و خواست به شعرخوانی ادامه بدهیم و برنامه ویژه‌تری برای آنها تدارک نبینیم. متواضعانه به شعرهای ما گوش داد و با شاعران گفت‌وگو کرد شاعران کتاب‌هایشان را به او اهدا کردند. یک خانم نابینایی که مهمان ما بودند و کتابی را به انگلیسی ترجمه کرده بود از او درباره آثارشان پرس‌وجو کردند او نمونه عزت و اقتدار، با دوستان مهربان و با دشمنان محکم بود. فقدان او برای ما مساله دردناکی است. البته فقدان همه عزیزانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، اما این دو عزیز را از نزدیک دیده بودم.

آیت الله رئیسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.