توقف بدموقع استقلال در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتری اتفاق عجیبی را برای نکونام و شاگردانش در شبکه‌های اجتماعی رقم زد، تا حدی که منتقدان سایه‌نشین سرمربی استقلال عرصه را برای حملات سنگین به وی مهیا دیدند.

صف‌بندی سازمان لیگ و کمیته انضباطی علیه استقلال/ اشتباه استراتژیک نکونام

به گزارش قدس آنلاین، جواد نکونام که خودش می‌دانست در صورت از دست رفتن صدرنشینی رقابت‌های لیگ برتر، با چنین فضایی رو به رو خواهد شد تاکتیک حمله به داور و مدیران فدراسیون فوتبال را در دستور کارش قرار داد تا به این واسطه فضا را تا حدودی کنترل کند، اما بازهم منتقدان وی را آماج حملات سنگین خود قرار دادند تا آرامش استقلال به کلی از بین برود.
فضای دوقطبی به‌وجود آمده میان هواداران و کادرفنی و بازیکنان استقلال حکم تیغ دو لبه را برای آبی پوشان دارد به شکلی که ممکن است این اتمسفر شانس نسبی استقلال برای بازپس‌گیری صدر جدول را به کلی از بین ببرد و حواشی کاذب ناشی از دعواهای بی‌هدف استقلال نکونام را از هدف اصلی خود در مسیر رسیدن به جام قهرمانی فرسنگ‌ها دور کند.
فارغ از این ماجرا، احضارهای پرشمار اعضای کادرفنی و بازیکنان استقلال به کمیته انضباطی نیز می‌تواند دردسرهای استقلالی‌ها را دوچندان کند تا آن‌ها جدا از رویارویی با منتقدان و هواداران ناراضی به فکر حضور در فدراسیون و پاسخگوی ارکان قضایی فوتبال نیز باشند تا به نوعی آن‌ها را متقاعد کنند مصاحبه‌های آتشین آن‌ها دلایل فوتبالی داشته تا از جرایم سنگین مالی مصون بمانند.
این در حالی است که برای اولین بار هم سازمان لیگ در نامه غیرمنتظره از کمیته انضباطی خواست به مصاحبه اعضای تیم استقلال ورود کند. در این اطلاعیه آمده است: در نامه سازمان لیگ به دکتر حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده؛ با توجه به اظهارات و مطالب سراسر کذب عنوان شده از سوی جواد نکونام سرمربی استقلال تهران و همچنین برخی از مربیان و بازیکنان این تیم پس از تساوی با نساجی مازندران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر آن هم در حالی که هیچ‌گونه مشکلی در برگزاری مسابقه از هر حیث نداشته، نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی محسوب می‌گردد.
اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، صاحبنظران و پیشکسوتان استقلال رویکرد کادرفنی استقلال پس از توقف برابر نساجی بزرگ‌ترین آسیب را به پیکره استقلال وارد کرد در حالی که اگر کادرفنی استقلال قدری حرفه‌ای رفتار می‌کرد می‌توانست فضای به وجود آمده را به درستی مدیریت کند تا استقلال کمترین آسیب را متحمل شود، اما رفتارهای هیجانی نه تنها کمکی به استقلال نکرد بلکه این موقعیت را به رقیب سنتی خود داد تا آن‌ها در آرامش کامل به مسیر خود ادامه دهند.
حسن روشن پیشکسوت استقلال ر گفت وگو با خبرنگار قدس ضمن انتقاد از جواد نکونام بابت رفتار عجیبش پس از بازی برابر نساجی گفت: این اتفاقات به هیچ عنوان منطقی نیست، نکونام کاملاً احساسی برخورد کرد و این رفتار احساسی منجر به نابود کردن روحیه تیمش می‌شود، بازیکنان استقلال باید خودشان را از هر نظر آماده دو بازی باقیمانده از لیگ کنند ولی رفتار نکونام و حملات دور از انتظار او به کمیته داوران و رئیس فدراسیون فوتبال فشار روانی روی استقلال را دو چندان کرد که حالا عبور از این مسیر کاری بسیار سخت و دشوار است.
وی در ادامه گفت: همان‌طور که روز پیروزی همه چیز گل و بلبل است باید در زمان تساوی و توقف نیر واقع بینانه به اوضاع نگاه کنیم، اما هجمه به داور و رئیس فدراسون فوتبال کار را مشکل‌تر خواهد کرد و اگر استقلال با این روش ادامه دهد قهرمانی را دو دستی تقدیم پرسپولیس کردیم؛ چون به خوبی شراط را مدیریت نکردیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.