رئیس اداره امور بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۴ هزار کودک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن پنوموکوک را دریافت کردند.

تزریق واکسن پنوموکوک به بیش از ۴ هزار کودک در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا نهبندانی اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونت تنفسی تا کنون ۴ هزار و ۸۸۹ کودک در سن دو ماهگی واکسن پنوموکوک را دریافت کردند.

رئیس اداره امور بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این واکسن در سه نوبت در سنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یکسالگی تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از قرار دادن واکسن پنوموکوک در لیست واکسیناسیون اطفال، حفظ سلامتی آن‌ها در مواجه با بیماری‌های تنفسی و باکتریایی است، گفت: باکتری پنوموکوک می‌تواند برای کودکان مخاطرات جانی ایجاد کند و  منجربه  عوارض شدیدی برای کودکان مانند فلج دائمی، ناشنوایی و آسیب‌های مغزی شود.

نهبندانی گفت: باکتری پنوموکوک همچنین می‌تواند باعث ابتلا کودک به بیماری‌های مختلفی مانند مننژیت، پنومونی، اوتیت و  سینوزیت شود.

رئیس اداره امور بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: فقط اندکی قرمزی و تورم در محل واکسیناسیون و بالا رفتن درجه حرارت بدن از عوارض برای این واکسن است وخوشبختانه کودکی تاکنون عوارض خاصی را بروز نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.