رژیم صهیونیستی پس از ناکامی پروژه سانسور شکست‌هایش در جنگ غزه، اینک به منظور پوشاندن جنایاتش، بستن دفاتر رسانه‌های بین‌المللی مستقر در فلسطین اشغالی را کلید زده است.

جنایت در خفا / پس از متوقف کردن فعالیت «الجزیره» رژیم صهیونیستی شبکه تلویزیونی «آرتی» روسیه را هم تعطیل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در این مسیر، روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی یک‌صدا توقف فعالیت تعدادی از شبکه‌های رسانه‌ای از جمله آرتی روسیه را در خط خبری مورد توجه قرار دادند. رسانه‌های یاد شده به فعالیت این شبکه و به‌ویژه بخش عربی آن در تل‌آویو اشاره و تأکید کردند باید مانند آنچه در قبال الجزیره رخ داد، درباره رسانه روس نیز اجرا شود.

اشاره منابع صهیونیستی به توقف فعالیت الجزیره قطر در فلسطین اشغالی و پلمب دفاتر آن از سوی منابع امنیتی رژیم است. گفتنی است، پس از آنکه پوشش اخبار جنایات جنگ غزه توسط الجزیره به مذاق سیاستمداران رژیم صهیونیستی خوش نیامد، آن‌ها درصدد برآمدند تصویب قانونی مبتنی بر محدود کردن ارسال داده و اطلاعات از جنگ غزه و مخابره فجایع انسانی و نسل‌کشی، اذهان عمومی جهان را از دسترسی به واقعیت جاری دور نگه دارند.

در این راستا، سرانجام پارلمان رژیم، ۱۶ اردیبهشت با اکثریت ۷۰رأی موافق و ۱۰رأی مخالف، طرح اضطراری موسوم به «قانون الجزیره» را تصویب کرد که به نخست‌وزیر اجازه می‌دهد جلو فعالیت رسانه‌های خارجی را که تهدیدی برای امنیت ملی رژیم در طول جنگ علیه حماس محسوب می‌شوند، بگیرد. پس از این گام، پلیس رژیم صهیونیستی با هجوم به دفتر الجزیره این مکان را پلمب کرد؛ اقدامی که انتقادهای زیادی به دنبال داشته و بسیاری آن را اعلام جنگ تل‌آویو علیه رسانه‌ها تلقی کردند. 

چنین رویکردی البته به معنی آن است صهیونیست‌ها از انعکاس تحولات جاری و واقعیت‌های درون فلسطین اشغالی توسط شبکه‌های خارجی به‌شدت نگران هستند و تلاش دارند به هر شیوه ممکن با ساکت کردن آن‌ها به جنایات خود در خفا ادامه دهند. رژیم علاوه بر تلاش برای محدود کردن فعالیت رسانه‌های خارجی و دستگیری گسترده فعالان فضای مجازی، تاکنون نزدیک به ۱۵۰خبرنگار فلسطینی را در طول جنگ علیه غزه، به شهادت رسانده است.

همزمان، شبکه‌های اجتماعی بزرگ غربی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام در هماهنگی با تل‌آویو به‌شکلی گسترده محتواهای حامی فلسطین و ضداسرائیلی را سانسور کرده‌اند. این در حالی است که براساس تعاریف همین غربی‌ها، رسانه رکن چهارم دموکراسی و از مؤلفه‌های جامعه آزاد است و حال معلوم نیست آمریکا و اروپا که تا کنون با دورویی کامل در برابر سرکوب رسانه‌ها در فلسطین اشغالی سکوت اختیار کرده‌اند، می‌خواهند این عبور رژیم جعلی از خط قرمزهای ادعایی خود را توجیه کنند یا نادیده بگیرند.

خبرنگار: جاوید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.