رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر ضمن تاکید بر پایبندی به مساله فلسطین، گفت که قاهره به عنوان میانجی برای برقراری آتش بس در نواز غزه تلاش می کند.

مقام مصری: قاهره برای آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «ضیاء رشوان» در برنامه «الحکایة» در این شبکه به موضع گیری درباره رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی گفت: مصر در عین حال که به عنوان میانجی گر برای برقراری آتش بس تلاش کرده، اما بر سر اصول خود در قبال مساله فلسطین مانده و این موضوعی ناخوشایند برای اسرائیل است.

رشوان افزود: اسرائیل در آستانه از دست دادن جایزه بزرگ خود یعنی روابط با مصر است و بر باد رفتن این رابطه، خطری بزرگ برای تل آویو است.

رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر ادامه داد: مصر به دنبال جنگ نیست، اما برای هر جنگی توانمند است. اسرائیل نیز نه می‌تواند و نه مایل به جنگ است.

این خبر در حالی منتشر می شود که رشوان شامگاه چهارشنبه گذشته نیز، به ادعای برخی رسانه‌ها درباره میانجی گری قاهره در مذاکرات آتش‌بس غزه پاسخ داده بود.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، سه‌شنبه گذشته، به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خوانده بود، مدعی شده بود که مصر اوایل ماه می برخی شروط پیشنهاد آتش‌بس غزه را که به جنبش حماس ارائه شده بود، بدون در جریان قرار دادن واشنگتن و تل‌آویو دستکاری کرده است.

رشوان در پاسخ به این ادعا به رسانه‌های مصری گفته بود: عجیب است که برخی رسانه‌ها به منابعی استناد می‌کنند که خود را آگاه می‌نامند و ما می‌خواهیم ببینیم آیا می‌توانند آنچه منتشر شده را به منابع رسمی خاصی در آمریکا و اسرائیل نسبت دهند یا خیر؟ قاهره تعجب می‌کند که چرا برخی به دنبال بی‌احترامی به تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه هستند.

او در ادامه اشاره کرد که برخی به صورت پی در پی به میانجی گران مذاکرات اتهام می‌زنند و یک بار قطر و بار دیگر مصر را متهم می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.