مسلمانان باید در ایام حج با پیروی از حضرت ابراهیم(ع) که نماد استکبار ستیزی و کفر ستیزی است صدای برائت از مشرکان و ظالمان را به گوش جهانیان برسانند.

حج فرصتی برای اعلان همبستگی اسلامی در مقابل ظالمان است

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش اسلامی فلسطین در این وبینار با اشاره به اینکه حج یک فریضه دینی و الهی بزرگ است گفت:حج ابراهیمی یکی از پنج رکن اسلامی بوده و یک فریضه بزرگ توحیدی به‌شمار می‌رود و مسلمانان باید در ایام حج با پیروی از حضرت ابراهیم(ع) که نماد استکبار ستیزی و کفر ستیزی است صدای برائت از مشرکان و ظالمان را به گوش جهانیان برسانند.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین ادامه داد؛ حج آثار و برکات بسیاری برای امت اسلامی داشته و دارد و یکی از این برکات اتحاد و همدلی مسلمانان در برابر مشرکان است و بر ما واجب است که در راه مبارزه با مشرکان و برای قبله واحد مسلمانان و عظمت اسلام وحدت و انسجام داشته باشیم. نباید دل‌های‌ ما در اعلان بیزاری از دشمنان اسلام متفرق باشد چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لَن‌ تَرضی‌ عَنک‌َ الیَهُودُ وَ ‌لا النَّصاری‌ حَتّی‌ تَتَّبِع‌َ مِلَّتَهُم‌ قُل‌ إِن‌َّ هُدَی‌ اللّه‌ِ …»؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است.

وی بیان کرد: همه ما مسلمانان اعم از شیعه وسنی باید در خط واحد محمدی(ص) متحد باشیم و با دشمنان اسلام مقابله کنیم. ما باید به عنوان امت اسلامی با یکدیگر متحد باشیم و دشمن مشترک خود را بشناسیم و باید بدانیم همانطور که خداوند می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا»؛ هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت، و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند: ما نصرانی هستیم. این (دوستی نصاری نسبت به مسلمین) بدین سبب است که برخی از آنها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردنکشی (بر حکم خدا) نمی‌کنند.

ناصر ابوشریف اظهار کرد؛ رژیم اشغالگر صهیونیستی که خود را نماد یهودیت می‌داند به جهت جنایاتی که مرتکب شده است حتی در بین یهودیان جهان نیز جایگاهی ندارد و اعتراضات اخیر در کشورهای اروپایی و آمریکایی دلیل این مدعی است.

این مبارز فلسطینی گفت:امروز دشمن اصلی اسلام و امت اسلامی رژیم جعلی اسرائیل است که با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های غربی به دنبال از بین بردن اسلام و مسلمین است و با برنامه‌ریزی و توطئه در صدد اختلاف افکنی در بین صفوف به هم پیوسته امت اسلام است و جهان اسلام باید هوشمندانه با حمایت از مظلومین فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب ایستادگی کند و حج امسال بهترین فرصت برای اعلان همبستگی اسلامی در مقابل ظالمان است.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین گفت: در جنگ غزه ما شاهد هستیم که آمریکای جنایتکار پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی است و زنان و کودکان مظلوم فلسطین با حمایت آشکار آمریکا قتل عام می‌شوند و آمریکا و همه کسانی که در این جنایات با همدیگر هم‌پیمانند شیطان اکبر هستند که مسلمانان باید با قدرت و قوت از آن‌ها بیزاری بجویند و مطمئن باشند که وعده الهی محقق خواهد شد و پیروزی نهایی با مستضعفین خواهد بود.

ناصر ابوشریف در پایان افزود: ما به قدرت امت اسلام ایمان داریم و با توکل به خدا همانگونه که هیبت پوشالی اسرائیل و اربابان مزدورش را درهم شکستیم بار دیگر برای پیروزی نهایی با اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان غدار اسلام خواهیم ایستاد و در حج امسال که حج برائت است اتحاد امت اسلام در مقابل ظالمان و مشرکان را به جهانیان نشان خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.