ذاکر نماینده مجلس دوازدهم: با توجه به دغدغه ویژه شهید رئیسی در زمینه ساخت مسکن، هر مانعی بر سر راه تحقق ساخت مسکن بود، به طور جد در جهت حل آن پیگیری می‌کردند. در همین رابطه نیز شهید رئیسی دستور داده بود با بانک های متخلف برخورد جدی صورت بگیرد.

شهید رئیسی دستور برخورد قاطع با بانک‌های متخلف تسهیلات ساخت مسکن را داده بود

مسکن به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های مردم در صدر اولویت های شهید رئیسی قرار داشت. ایشان در شعارهای انتخاباتی اش ساخت سالانه یک میلیون مسکن را مطرح کرد. در همین راستا تمام تلاشش را به کار گرفت که این وعده را تحقق ببخشد.

به گفته بسیاری از مسئولان، شهید رئیسی اقدام به برگزاری جلسات مداوم و جدی برای پیش بردن موضوع ساخت مسکن ملی کرد. روند ساخت مسکن در کشور طی یک سال اخیر شتاب گرفت. به نحوی که الان حدود 2 میلیون و 600 هزار مسکن در حال ساخت و ساز و 60 هزار واحد آماده تحویل است.

از شواهد این طور برمی آید که عدم همکاری بانک ها و محدوده شهرها از جمله مهم ترین موانع پیش روی ساخت مسکن ملی در کشور است. شهید رئیسی تلاش زیادی در راستای حل و فصل این مشکلات انجام داد.

نظرات سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را در خصوص دغدغه شهید رئیسی درباره حل مشکل مسکن در کشور جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

ذاکر در مورد دغدغه شهید رئیسی در خصوص ساخت مسکن برای مردم تصریح کرد: مبنای اقدامات رئیس جمهور شهید گره گشایی از مشکلات مردم بود و حل مشکلات مردم برای او اولویت داشت. از آنجائیکه مسکن نیز یکی از مسائل مهم مردم است، این موضوع برایش در اولویت بود.

وی ادامه داد: مسکن از جمله مشکلات بزرگ مردم است که تمامی مسئولان باید دغدغه رفع آن را داشته باشند. هر کسی که بعد از شهید رئیسی رئیس جمهور شود، باید این موضوع در رأس برنامه هایش باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پیش روی دولت برای تولید انبوه مسکن و پیش بردن برنامه های ساخت مسکن ملی، عدم همکاری بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت مسکن است. دولت و مجلس آتی باید جدی تر از قبل در این زمینه ورود کنند.

ذاکر گفت: شهید رئیسی تلاش کرد از تمام ظرفیت ها برای تأمین مالی پروژه های مسکن ملی استفاده کند. یکی از منابع بانک ها بودند و ایشان سعی کرد از ظرفیت های موجود مانند زمین رایگان نیز بهره ببرد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی برنامه اش این بود که با استفاده از زمین های رایگان برای ساخت مسکن ملی، وابستگی به تأمین مالی بانک ها را کاهش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه ویژه شهید رئیسی در زمینه ساخت مسکن، هر مانعی بر سر راه تحقق ساخت مسکن بود، به طور جد در جهت حل آن پیگیری می‌کردند. در همین رابطه نیز شهید رئیسی دستور داده بود با بانک های متخلف برخورد جدی صورت بگیرد. این اقدام مناسبی بود که باید در راستای سیاست های کلان نظام مبنی بر تأمین مسکن برای مردم و تحقق سهم مردم از تسهیلات خرد به صورت ویژه در مجلس و دولت جدید پیگیری شود.

ذاکر گفت: انتظار می رود که رئیس جمهوری جانشین شهید رئیسی در راستای خواسته های ملت و رهبری حرکت کند. انجام اقداماتی که ثمره ای برای مردم ندارد، نباید در دستور کار باشد. هر سیاستی که در دستور کار قرار می گیرد، باید خواسته مردم را مدنظر داشته باشد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی تلاش خود را در راستای آماده کردن هر چه بیش تر بستر برای تولید انبوه مسکن به کار گرفت. پیگیری موضوع برداشتن محدوده شهرها و ارائه زمین های بلااستفاده سازمان ها و وزارتخانه ها در دستور کار قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی به دنبال مولدسازی و استفاده حداکثری از امکانات بود. به نحوی که از ظرفیت های بلااستفاده دولت برای تولید مسکن و رفع دیگر نیازهای مردم مانند بیمارستان بهره ببریم.

ذاکر گفت: گرانی زمین یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه تولید مسکن است. اگر بتوانیم از زمین های دولتی استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود.

وی ادامه داد: گرانی زمین باعث شده است که توسعه در کشور متوقف شود. تأمین زمین موردنیاز برای کارهای عام المنفعه مانند بیمارستان، دانشگاه، مدرسه و... بسیار سخت است. بنابراین، حل و فصل مشکل زمین به طرق مختلف می تواند بسیار کارساز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.