تحولات منطقه

وزیر آموزش و پرورش در دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه تمام تلاش وزارتخانه این است که مدارس غیردولتی در چارچوب ضوابط و مقررات شهریه دریافت کنند، گفت: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی الگویی تعیین کرده که بر اساس آن، شهریه‌ها استخراج، مصوب و ابلاغ می‌شود.

ارجاع پرونده مدارس متخلف در دریافت شهریه به مراجع دارای صلاحیت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا کاظمی درباره نحوه نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی و برنامه‌های وزارتخانه برای تقویت مدارس دولتی، گفت: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی الگویی تعیین کرده که بر اساس آن، شهریه‌ها استخراج، مصوب و ابلاغ می‌شود؛ سپس برای نظارت بر دریافت این شهریه‌ها نیز سامانه‌ای طراحی شده و تیم‌های بازرسی شکل گرفته‌اند.

او افزود: تمام تلاش وزارتخانه این است که مدارس غیردولتی در چارچوب ضوابط و مقررات شهریه دریافت کنند و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی آنها نیز در همین چارچوب انجام شود.

عضو کابینه دولت چهاردهم، ادامه داد: نظارت‌هایی صورت گرفته و تخلفات زیادی از سوی برخی مدارس گزارش شده که در حال حاضر دارای پرونده هستند؛ این پرونده‌ها به شورای راهبردی، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و شورای نظارت استان ارجاع داده شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کاظمی با تاکید بر اهمیت تقویت مدارس دولتی، اظهار داشت: ارتقای کیفیت مدارس دولتی، از اهداف آموزش و پرورش است تا خانواده‌ها بیشتر به سمت مدارس غیردولتی سوق پیدا نکنند؛ تمام برنامه‌های ما در همین مسیر تعریف شده است.

بنا به این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه وزارتخانه ارتقای کیفیت مدارس دولتی است؛ در این راستا، در کنار آموزش مدیران و معلمان مدارس دولتی آموزش می‌دهیم و همچنین در صدد به روز رسانی تجهیزات آموزشی این مدارس هستیم؛ قطعاً با اجرای این برنامه‌ها، اتفاقات خوشایندی رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha