تحولات منطقه

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی ۳۱ ساله ساکن مشهد به هفت بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

جوان مرگ مغزی مشهدی به هفت نفر زندگی بخشید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی روز یکشنبه افزود: در هزار و هفتصد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم «محمد شهرکی» معرفی شده از بیمارستان قائم (عج) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کبد این جوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۲ ساله ساکن «گنبد کاووس» که از نارسایی کبد در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد شهرکی نیز برای پیوند به ۲ بیمار بدحال نیازمند دریافت کلیه در بیمارستان «بوعلی سینا» شیراز ارسال شد.

خالقی گفت: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به ۲ نفر در بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به ۲ بیمار بستری در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha