به گزارش قدس، پیش از ظهر روز چهارشنبه معاون وزیر نیرو و استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولین شهرستانی در راستای تحقق سیاست های دولت برای توسعه انرژی های تجدید پذیر و کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی از نیروگاه خورشیدی ۷۲ مگاواتی قاسم خان اسفراین بازدید کردند.
در این بازدید استاندار خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت گذار به سمت انرژیهای پاک، گفت: برای ساخت این نیروگاه عظیم خورشیدی، ۴.۵ همت اعتبار اختصاص یافته است.
بهمن نوری افزود: در حال حاضر فاز نخست این پروژه با ظرفیت ۱۲ مگاوات و با هزینهای بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان تکمیل شده و آماده افتتاح است.
وی ادامه داد: این میزان توان تولیدی با تزریق به شبکه سراسری برق، قادر خواهد بود نیاز برق مصرفی شهری استان را به طور کامل تأمین کند.
استاندار خراسان شمالی در پایان این بازدید، ضمن قدردانی از تلاشهای کارگزاران حوزه انرژی، بر ضرورت تسریع در تکمیل سایر فازهای این نیروگاه جهت بهرهمندی بیشتر استان از ظرفیتهای خورشیدی تأکید کرد.
معاون وزیر نیرو نیز در این بازدید گفت: در سال ۱.۲ میلیارد دلار برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در کشور سرمایه گذاری شده است که این رقم ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.
محسن طرزطلب به ظرفیت نیروگاه های خورشیدی کشور اشاره کرد و افزود : اکنون ظرفیت این نیروگاه ها از چهار هزار مگاوات عبور کرد و طی برنامهریزی های صورت گرفته این رقم تا پایان خرداد به هفت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.
خبرنگار: سمانه محمدزاده ثانی





نظر شما