تحولات منطقه

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت : این سازمان هرگز اعلام نکرده جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است و اکنون نیز در موقعیت طرح چنین ادعایی قرار ندارد.

گروسی: هرگز نگفته‌ایم ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رافائل گروسی در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران اظهار داشت: «ما هرگز نگفته‌ایم که آنها (ایرانی‌ها) چنین کاری انجام می‌دهند. زمانی که به تأسیسات دسترسی داشتیم و بازرسی می‌کردیم چنین چیزی نگفتیم، اکنون نیز در موقعیتی نیستیم که چنین ادعایی مطرح کنیم.»

وی مدعی شد که مسأله اصلی از نگاه آژانس، شکاف ایجادشده در روند بازرسی‌ها پس از جنگ ۱۲ روزه سال گذشته است و گفت که از آن زمان تاکنون، آژانس به برخی تأسیسات مهم ایران دسترسی نداشته است.

گروسی ادامه داد: ما فقط توانسته‌ایم از چند محل، از جمله نیروگاه هسته‌ای بوشهر و برخی تأسیسات دیگر بازرسی کنیم، اما به این تأسیسات کلیدی دسترسی نداشته‌ایم؛ بنابراین نکته مهم این است که به‌روشنی احراز شود ایران به‌طور کامل به تعهدات خود در چارچوب ان‌پی‌تی پایبند است؛ زیرا این راهی است که از طریق آن می‌توان اطمینان یافت و تأیید کرد که هیچ انحرافی در مواد هسته‌ای یا فعالیت غیرقانونی دیگری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha