تحولات منطقه

۲۴ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۱:۵۹
کد مطلب: ۱۱۵۱۸۲۵

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در دوره‌های متوسطه اول و دوم خبر داد و بر نقش سامانه‌های پایش آموزشی در رصد شاخص‌های عدالت آموزشی تأکید کرد.

کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در دوره متوسطه اعلام شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در دوره‌های متوسطه اول و دوم خبر داد و این موضوع را یکی از شاخص‌های مهم در بهبود وضعیت آموزشی کشور عنوان کرد.

مصطفی آذرکیش در سومین نشست کارگروه کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره متوسطه با اشاره به وضعیت شاخص‌های آموزشی کشور گفت: برای رصد دقیق وضعیت تحصیل دانش‌آموزان، داشبوردهای مدیریتی و سامانه‌های پایش آموزشی طراحی و در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: این سامانه‌ها با هدف پایش مستمر شاخص‌هایی همچون عدالت آموزشی، ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل مورد استفاده قرار می‌گیرند و امکان تصمیم‌گیری دقیق‌تر در حوزه آموزش را فراهم می‌کنند.

آذرکیش با تأکید بر اهمیت صلح، امنیت و آرامش به عنوان بستر آموزش باکیفیت اظهار کرد: آغاز موفق سال تحصیلی جدید در گرو اجرای دقیق برنامه‌های آموزشی و همچنین برنامه‌ریزی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه همچنین با اشاره به مأموریت‌های کارگروه کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان، بر ضرورت مدیریت فرآیند ثبت‌نام، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، ساماندهی گروه‌های آموزشی و جذب بازماندگان از تحصیل تأکید کرد.

به گفته وی، کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در دوره متوسطه حاصل مجموعه‌ای از اقدامات آموزشی و مدیریتی در سطح کشور است که در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha