تحولات منطقه

۳ تیر ۱۴۰۵ - ۱۰:۰۶
کد مطلب: ۱۱۵۳۳۲۴

قیمت جهانی نفت در معاملات اخیر تحت تأثیر کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک و چشم‌انداز بهبود جریان صادرات از خاورمیانه کاهش یافت. بهای نفت برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت با افت حدود نیم درصدی همراه شد و به پایین‌ترین سطح چند ماه اخیر رسید.

کاهش قیمت نفت در پی کاهش تنش‌ها و افت ذخایر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به‌گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت خام برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۶ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی روز سه‌شنبه تقریبا یک درصد کاهش یافتند و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل مارس رسیدند.

قیمت‌ها هفته جاری پس از آنکه واشنگتن بعد از مذاکرات اولیه صلح، به تهران معافیت ۶۰ روزه از تحریم‌ها علیه فروش نفت اعطا کرد و با کاهش خصومت‌ها در لبنان، تحت فشار نزولی قرار گرفته‌اند.

«تومومیچی آکوتا»، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای «میتسوبیشی یواف‌جی» گفت: «قیمت نفت خام به دلیل امید به کاهش تنش‌های آمریکا و ایران و بهبود حمل و نقل نفت از طریق تنگه هرمز کاهش یافته است.»

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی این هستند که تولیدکنندگان خاورمیانه با چه سرعتی می‌توانند صادرات خود را از سر بگیرند و آیا کشتی‌های بیشتری وارد منطقه خواهند شد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان داد که سه ابرنفتکش روز سه‌شنبه از تنگه هرمز عبور کردند.

در همین حال، منابع بازار با استناد به داده‌های موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفتند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوئن، ۷۶۵ هزار بشکه کاهش یافته است. ۹ تحلیلگر که توسط رویترز مورد نظرسنجی قرار گرفتند، به طور متوسط ‌تخمین زدند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha