محمد فیلی بازیگر نقش سلطان محمد خوارزمشاه در سریال «جلال‌الدین» گفت: با توجه به فشردگی زمان و کوتاهی مدت فیلمبرداری و حجم زیاد کار، همیشه این دلهره را داشتم که این سریال در انتها چطور از آب درمی‌آید.

فیلی: نگران بودم «جلال‌الدین» چطور از آب درمی‌آید/ حضور در سریال جدید میرباقری
 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، بازیگر نقش سلطان محمد خوارزمشاه در سریال جلال الدین گفت: بعد از دعوت من برای بازی در سریال «جلال‌الدین» و تعیین شدن کاراکترم، چون شناخت زیادی از آن دوران و شخصت سلطان محمد خوارزمشاه نداشتم خیلی سریع رفتم و یک کتابی در همین رابطه به نام «تاجداران تیره بخت» خریدم و شروع کردم به مطالعه زندگی شاهان ایران به خصوص خوارزمشاهیان بطوریکه پس از مطالعه متوجه شدم که سلطان محمد خوارزمشاه پادشاه بدی نبوده و فردی بود مردم دوست و میهن پرست و زمانی که مغولان به ایران حمله می‌کنند، دغدغه اصلی او مبارزه با مغولان می‌شود.

وی ادامه داد: اما در ادامه به دلیل بروز بیماری، یکی از پسران خود را بعنوان جانشین و ولیعهد انتخاب می‌کند ولی وقتی متوجه می‌شود که او لیاقت ولیعهدی ندارد فرزند دیگرش جلال الدین را ولیعهد خود می‌کند.

محمد فیلی با اشاره به این که من در فاز دوم و کارگردانی آرش معیریان همکاری‌ام با سریال جلال الدین آغاز شد، اظهارداشت: با توجه به فشردگی زمان و کوتاهی مدت فیلمبرداری و حجم زیاد کار، همیشه این دلهره را داشتم که این سریال در انتها چطور از آب در می‌آید.

او درباره تاثیرگذارترین سکانس سریال هم گفت: برای من آن سکانسی پایانی که در انتهای سریال سلطان محمد خوارزمشاه در راه رفتن به جزیره برای گذران پایان عمر، یک دیالوگ خیلی زیبایی دارد که این سکانس و دیالوگ خیلی به دل من چسبید و جالب بود.

بازیگر سریال روزی روزگاری درباره اینکه چرا سریال جلال الدین نه با صدای اصلی بلکه با دوبله به روی آنتن رفت تصریح کرد: من هم نمی دانستم که قرار است این سریال صداگذاری شود چرا که هنگام فیلمبرداری صدا را سر صحنه می گرفتند اما هنگام قرارداد صحبتی از دوبله سریال با من نشد و از من هم برای صحبت کردن جای کاراکتر خودم هم صحبتی نشده است.

بازیگر نقش شمر سریال مختارنامه در پاسخ به این سوال که که استقبال اطرافیان از 3 قسمت پخش شده سریال جلال الدین چطور بوده است اظهار داشت: من خودم جرات نکردم این سریال را تماشا کنم ولی از اطرافیان و دوستان که جویا شدم همه از این سریال ابراز رضایت کردند اما چون خودم هنوز سریال را ندیدم نمی‌توانم درباره‌اش قضاوت کنم.

محمد فیلی درباره اینکه چرا جرات نکرده این سریال را ببیند، عنوان داشت: هنوز آن جسارت دیدن سریال را پیدا نکردم چرا که نسبت به آن دغدغه دارم. این جسارت هم به دلیل فشردگی کاری بود که من در مدت یک ماهی که با این پروژه همکاری داشتم بر فضای تولید حاکم بود. شما فکر کنید روزی 12 ساعت کار و زمان کم برای مرور دیالوگ ها و تنوع لوکیشن ها چه فشاری روی بازیگر می آورد برای همین من همیشه این اضطراب را داشتم که کار خوب از آب در می آید یا نه برای همین خودم هنوز جرات نکردم سریال جلال الدین را تماشا کنم.

بازیگر تفنگ سرپر تصریح کرد: ما شخصیت های بزرگی را در تاریخ کشورمان داریم که می توان زندگی آنان را در قالب یک داستان زیبا و گیرا به مردم معرفی کرد ولی متاسفانه در این زمیه تولیدات تلویزیونی خیلی کم است و من امیدوارم روزی کسی پیدا شود که کمر همت را برای ساختن تاریخ کشور خودمان ببندد.

محمد فیلی در پایان گفت: با قراردادی که اخیرا امضا کردم، قرار است در یک سریالی طنز به کارگردانی داود میرباقری بازی کنم ولی هنوز نام این سریال اعلام نشده است.
محمد فیلی درسال ۱۳۲۹ در شهر شیراز متولد شد.یکی از مهم‌ترین سریال‌های تلویزیونی که وی تاکنون بازی کرده است سریال مختارنامه است که در آن نقش شمر ایفای نقش کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.