معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی در یک سال گذشته با هم مشورت کرده‌اند و اسرائیل بر بخش‌های قابل توجهی از توافق هسته‌ای با ایران تاثیر گذاشت.

شرمن: متن توافق وین را با مشورت اسرائیل تهیه کردیم

کیهان در ویژه های خود نوشت:به گزارش‌ هاآرتص، شرمن در جمع خبرنگاران صهیونیست خاطر نشان کرد: اسرائیل از طریق رایزنی‌ها و مشورت‌های کارشناسان اسرائیلی با کارشناسان آمریکایی در یک سال گذشته این تاثیرگذاری را داشته است.
شرمن که برای حصول توافق هسته‌ای با ایران 27 روز متوالی در وین بود، گفت: در این مدت سه بار با «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل صحبت کردم.
وی گفت: چهارشنبه شب گذشته در یک کنفرانس ویدئویی طولانی با کوهن و «یووال اشتاینیتز» وزیر زیرساخت‌های ملی اسرائیل، درباره توافق هسته‌ای بحث و گفت‌وگو کردم و ضمن ابراز مواضع آمریکا، دیدگاه‌های این مقام‌های اسرائیلی را شنیدم.
شرمن افزود: به آنان گفتم که به اعتقاد ما این توافق همه ما را ایمن‌تر می‌سازد و زمان گریز هسته‌ای ایران را برای مدت دست کم 10 سال،  به یک سال افزایش می‌دهد. ما توافق بسیار خوبی به دست آوردیم که تمام مسیرهای رسیدن به سلاح هسته‌ای را قطع می‌کند و تضمین می‌کند که اگر ایران توافق را نقض کند، تحریم‌ها برخواهند گشت.
یادآور می‌شود زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان نیز در بحبوحه سفر به ایران و ضمن مقاله‌ای در نشریه بیلد، مدعی شده بود اگر ایران خواهان روابط اقتصادی بهتر با آلمان و کشورهای غربی است، باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدارا ، تجربه IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام ؛ مگر ايرانيان جاهلند كاري كنند كه تحريم ها برگرده اون موقع يعني پيروزي جاهليت بر عقلانيت اون وقت مي شود زمان بربر ها ما يك توافق بسيار عالي داشتيم كه كم كم از سال آينده بر زندگي مردم تاثير داره انشاالله اگر دولتي پيدا نشه زير عقلانيت و تدبير بزنه . اين مسير رشد و مدارا و همرگ شدن با دنيا ادامه پيدا كنه مي شود گفت 10 سال آينده وضع بهتره . اما اگر مانند فيلم زستاخيز باز افراط باشه فاتح رشد ايران را تو بخوان
  • ج IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    1 0
    قابل توجه زیبا کلام که گفت در داخل اقلیت!!!!! تند رو مخالف توافقند.حالا فهمیدی چرا ؟