سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در کنفرانس اتحاد برای فلسطین در بیروت گفت: هیچ مساله ای در جهان به اندازه مساله فلسطین مهم نیست.

 هیچ مساله ای در جهان به اندازه مساله فلسطین پراهمیت نیست

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید حسن نصرالله که به صورت ویدیو کنفرانس در این مراسم سخنرانی می کرد، افزود: این روزها درگیری ها و اختلاف های زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارد و در این میان حق با باطل در آمیخته می شود، اما تنها مساله ای که در آن حق از باطل کاملا جدا است، مساله فلسطین است.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی دولت ها، احزاب، گروه ها، شخصیت ها و کشورها، چگونگی موضع گیری آن ها درخصوص مساله فلسطین است.

وی افزود: مهم ترین وسیله برای ارزیابی مردم، دولت ها، کشورها، احزاب و جریان های مختلف در جهان همین مساله فلسطین است و برای ارزیابی آن ها باید توجه داشت آن ها چگونه با مساله فلسطین و همچنین رژیم صهیونیستی برخورد می کنند، زیرا هیچ مساله ای به اندازه مساله فلسطین مهم نیست.

** رژیم صهیونیستی در راس جنگ ما در منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه فلسطین باید در راس معیارهای همه برای ارزیابی اشخاص، دولت ها و جریان ها و احزاب باشد، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حقیقت در راس جنگ ما در منطقه است.

نصرالله با اشاره به مساله فلسطین به عنوان پرونده محوری و اولویت اصلی اعراب و مقاومت تاکید کرد: در هر زمان و مکان بتوانیم به تکالیف و مسئولیت هایمان به ویژه درباره مساله فلسطین که حقانیت آن کاملا واضح و بدون شبهه است عمل می کنیم.

وی با بیان این که امروز ما با مسائل زیادی در جهان رو به روهستیم و در برخی مکان ها حق و باطل با هم درآمیخته است، گفت: مساله فلسطین از این مسائل جدا است و حقانیت، ویژگی بارز مساله فلسطین است.

نصرالله افزود: فلسطین باید در راس معیارهای ما برای ارزیابی اشخاص، دولت ها و جریان ها و احزاب باشد؛ ما پیش از اقدام 'اسرائیل' برای اشغال فلسطین گفته بودیم که این گروه صهیونیست هستند و رژیم اسرائیل در حقیقت در راس جنگ ما در منطقه است.

دبیرکل حزب الله در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه همه رویارویی با طرح صهیونیستی در تمامی ابعاد و اشکال است، گفت: هدف از رویارویی با تل آویو، براندازی طرح صهیونیستی و پایان دادن به آن در منطقه است.

نصرالله ادامه داد: دو طرح پیش روی ماست؛ یکی طرح صهیونیستی که عامل اصلی مشکلات است و دوم طرح مقاومت که با طرح صهیونیستی مبارزه می کند و متکی بر حق، قانون و ارزش های اخلاقی و انسانی است؛ طرح مقاومت از زمان مقاومت فلسطین علیه اشغالگری انگلیس تا به امروز دستاوردهای بسیاری داشته است، اما در چند دهه اخیر ما شاهد دستاوردهای بیشتری بوده ایم که نخستین آن ناکام گذاشتن طرح صهیونیستی علیه لبنان با تمام رویکردهای آن چه اشغالگری مستقیم و چه طرح نفوذ و عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بوده است.

وی افزود: دستاوردهای مقاومت در فلسطین جنگ ها و انتفاضه های پی در پی و در راس آنها آزادسازی نوار غزه از اشغال رژیم اسرائیل بود و ما موفق شدیم تا مساله فلسطین و نبرد با رژیم اسرائیل را به راس دستورکارها برگردانیم و از جمله این دستاوردها احیای فرهنگ مقاومت بود و اینکه روابط عاطفی میان ملت ها با قدس ایجاد شد.

نصرالله ادامه داد: اما ظرف سال های اخیر و براساس تحولات منطقه، طرح مقاومت و حامیانش مورد تخریب قرار گرفتند و طرح صهیونیستها پس از عقب گردی که داشت دستاوردهایی را به دست آورد؛ ما از لفظ پیروزی برای رژیم اسرائیل استفاده نمی کنیم بلکه می گوییم دستاورد و این دستاوردها پس از عقب گرد رژیم صهیونیستی از زمان احساس خطرات وجودی حاصل شده است.

وی افزود: وقتی درباره زیانهایی که مقاومت دیده صحبت می کنیم برای پیشگریهای بعدی و جبران کردن آنهاست؛ باید بررسی کنیم که چه چیزهایی به نفع رژیم صهیونیستی تمام شده تا مانع افزایش و رشد این دستاوردها برای دشمن شویم.

نخستین کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با عنوان 'ما برای مقاومت متحدیم و نابودی اسراییل یک حقیقت قرآنی و حتمی و تاریخی است'، با حضور بیش از 300شخصیت علمی و سیاسی از سراسر جهان (جهان اسلام، ایران، لبنان و کشورهای اروپایی) از ساعت 10 صبح به وقت محلی در قصر یونسکو بیروت آغاز به کار کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.