رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: کمیته ویژه ای از این کشور قرار است به زودی با مقام های آمریکایی دیدار کرده و مدارک مستندی را درباره تلاش های واشنگتن برای بی ثباتی این کشور آمریکای لاتین توسط آژانس های اطلاعاتی آمریکا ارائه دهد.

کاراکاس مدارک مربوط به تلاش‌های آمریکا برای بی ثباتی در ونزوئلا را ارائه می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگرازی شینهوا،‌ نیکولاس مادورو،‌ رئیس جمهوری ونزوئلا در جریان دیدار با وزرای خارجه گروه چپ گرای ائتلاف بولیواری برای قاره آمریکا گفت: ما مدارک مستندی داریم مبنی براینکه فرماندهی آمریکای جنوبی واشنگتن مقام های مهم و کلیدی را در سفارت این کشور در کاراکاس گماشته تا دست به اقدامات خرابکارانه در اقتصاد کشور زده و در ونزوئلا دست به خشونت بزنند.

 

ائتلاف بولیواری برای قاره آمریکا بلوکی متشکل از 11 کشور است که ریاست آن را دولت کاراکاس برعهده دارد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه داد: آمریکا براین باور است که این تلاش ها برای خرابکاری در دولت کاراکاس در نهایت با کودتایی علیه تمام قاره آمریکا خاتمه پیدا می کند. آنها به دنبال بی ثباتی اقتصاد کشور،‌ پرداخت پول به گروه های خرابکار و جنایتکار و حمله به مردم هستند.

 

وزرای خارجه این ائتلاف به تعهد خود برای تحکیم اتحاد منطقه ای برای مقابله با بی ثباتی علیه دولت های سوسیالیت قاره آمریکا به ویژه ونزوئلا،‌اکوادور و بولیوی تاکید کردند. این گروه همچنین بر اهمیت استقلال و تمامیت ارضی قاره آمریکا نیز تاکید کردند.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز گفت: در حال حاضر باید به بررسی آنچه که در کشورهای ما اتفاق می افتد،‌ بپردازیم. کودتاهای نرم در آمریکای لاتین و کارائیب و به دستور آمریکا رخ داده است.

 

وزیر امور خارجه کوبا نیز گفت: هاوانا همواره از تلاش های این ائتلاف برای مقابله با تهاجمات آمریکا حمایت کرده است اگرچه ما اخیرا به ایجاد روابط دیپلماتیک پرداخته ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.