تحولات منطقه

محمدرضا میرزا: در شرایطی که عادل فردوسی پور و عوامل برنامه ۹۰ در سالیان اخیر هیچ گاه موضوع نظرسنجی پیامکی خود را رسانه‌ای نمی‌کردند، ...

هر یک میلیون پیامک  اضافه  ۱۰    میلیون درآمد دارد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در اقدامی عجیب 48 ساعت پیش از پخش برنامه 90 موضوع سؤال پیامکی این برنامه در رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد تا زمینه مشارکت مردم در این ماجرا به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

با اجرای برنامه 90 و آغاز این حرکت نمادین، حجم قابل توجهی از بینندگان این برنامه با توجه به زمینه‌سازی پیشین از سوی کمپین‌های مردمی و رسانه‌های خبری نزدیک به تهیه‌کننده برنامه در این موضوع مشارکت کردند، به گونه‌ای که  ساعت ۲ و ۱۱ دقیقه بامداد روز سه شنبه سه میلیون و ۴۲ هزار نفر به یاد هادی نوروزی در مسابقه پیامکی شرکت کردند.

در اینکه این اقدام در نوع خود یک حرکت نمادین بود، شکی نیست، اما پرسشی که از سوی منتقدان حوزه رسانه مطرح شد این بود که چرا و به چه علت عادل فردوسی پور اقدام به انجام چنین کاری کرد. البته تهیه کننده برنامه 90 برای جلوگیری از تبعات و پیامدهای منفی این حرکت خود پیشدستی کرد و در جریان برنامه 90 اعلام کرد: «از پیامکهای ارسالی شما ریالی به صداوسیما یا برنامه نود نمی‌رسد». حرف عادل فردوسی پور در این خصوص کاملاً درست است، اما تهیه‌کننده برنامه 90 تمام ماجرا را هرگز برای مخاطب خود باز نکرد چون قطعاً با رونمایی از پشت پرده ماجرای پیامکها بسیاری از شرکت کنندگان در این برنامه از مشارکت در این اقدام صرف‌نظر می‌کردند!

حقیقتی که هرگز از سوی فردوسی پور و عوامل این برنامه تلویزیونی فاش نشده، تعرفه اسپانسری این برنامه است، شما اگر به عنوان یک فرد حقیقی یا یک مجموعه حقوقی برای اسپانسری برنامه 90 اعلام آمادگی کنید، متوجه خواهید شد سود عادل فردوسی پور و دیگر همکاران او از برنامه 90 و پیامکها از کجاست! آن دسته از کسانی‌که برای مشارکت در برنامه 90 به عنوان اسپانسر متقاضی می‌شوند با یک بسته پیشنهادی  رو به رو می‌شوند مبنی بر اینکه هزینه مشارکت در این برنامه به دریافت پیامک بستگی دارد، شرکتی که به عنوان حامی مالی قصد حضور در برنامه 90 را داشته باشد فارغ از تأمین 9 جایزه یک میلیون تومانی باید ابتدا مبلغ 40 میلیون تومان به برنامه سازان و امور مالی سازمان پرداخت کند، البته به شرطی که آمار پیامک زیر دو میلیون نفر باشد، اگر آمار پیامکهای دریافتی از مرز دو میلیون نفر بگذرد اسپانسر باید به ازای هر یک میلیون پیامک مبلغ 10 میلیون تومان دیگر- غیر از مبلغ اولیه - به عوامل مالی سازمان پرداخت کند.

حالا دقت کنید در برنامه دوشنبه شب 90 سه میلیون و ۴۲ هزار نفر مشارکت داشتند که برابر تعرفه فعلی، اسپانسر این برنامه 60 میلیون تومان بابت مشارکت در این برنامه به عنوان حامی مالی پرداخت کرده است که این اتفاق نشان می‌دهد عادل فردوسی پور و همکارانش از طریق پیامک‌های مردم درآمدزایی بسیار خوبی داشتند، اما با این حال فردوسی پور تأکید می‌کند ما بابت پیامکهای ارسالی هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم.

برای روشن شدن ماجرا سراغ تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی رفتیم تا توضیحات وی را در این ارتباط بشنویم، اما از آنجا که فردوسی پور علاقه‌ای به مصاحبه ندارد موفق به گفت و گو با وی نشدیم، با این حال قدس ورزشی آمادگی دارد در این ارتباط توضیحات کامل برنامه‌سازان 90 را منتشر کند تا مشخص شود آیا فردوسی پور از این روش برای بالابردن میزان درآمدزایی برنامه خود استفاده می‌کند یا دوباره وی مدعی می‌شود صدا و سیما و 90 هیچ سودی از این روش به دست نمی‌آورد.

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    7 13
    مردم احمقن که پیامک زدن .
  • مهدی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    7 2
    احتمالا نویسنده از هزینه تبلیفات در تلویزیون چیزی نمی داند 60 میلیون چیزی نیست هزینه زیر نویس هم نمیشه
  • سعید IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    3 6
    ازین کار فردوسی پور اصلا خوشم نیومد. حتی اگه پیامک ها هیچ سودی برای 90 نداشته باشه، آمار بالای پیامک افتخاری برای یه برنامس. فردوسی پور از مرگ هادی نوروزی برای برنامه خودش افتخار کسب کرد. واقعا اگه ما یه اس ام اس 24 به 90 میزدیم روح نوروزی شاد میشد!؟ از مرگ افراد هم سوء استفاده می کنن.
  • مجید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    1 1
    عادل فردوسی پور یه جور میگه ما سودی نداریم که انگار همه ارگانها برای هم مجانی کار میکنن شما از پیامک درامد نداری ولی از اسپانسر برنامه که بمدت سه ساعت تبلیغ شو میکنی هم درامد نداری یعنی انقدر صداوسیما وضعش خوبه و انقدر بیکاره که میاد واسه مخابرات و بانک سپه تبلیغ و درامدزایی کنه عادل فردوسی پور اگه میخوای حرف بزنی حقیقت رو بگو اگه اینطور باشه پس صداوسیما بدون هزینه اگهی ها رو پخش کنه دیگه
  • فافا IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    3 1
    بیچاره مردم عادی که بزور یه شارژ پنج هزار تومنی می گیرن تا جیب این اقایون پر بشه نه فقط برنامه نود که هزار تا دیگه برنامه پیامکی حامیان تیم ملی والیبال فوتبال و بسکتبال پیامک بزنید خندوانه و تازگی ها پیامک بزنید و عضو کلوب فلان سریال شوید بیچاره مردم عادی
  • یک نفر IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 2
    این کاملا طبیعیه که برنامه دنبال سود باشه در تمام جهان مرسومه. ملت هم نه بخاطر سودی که این برنامه داره بلکه بخاطر این برنامه خوب و هم بخاطر جایزه ای که داره پیامک میدن.
  • امن IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 3
    این عادل هم عادل نیست...