قدس آنلاین:مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دوازدهم محرم، تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در هفت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.

تجمع رهروان زینبی در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام  سهرابی،با اشاره به برگزاری تجمع رهروان زینبی در هفت امامزاده شاخص این استان، اظهار داشت: این تجمعات عصر روز دوازدهم ماه محرم، مصادف با دوشنبه هفته جاری با شرکت بانوان عاشورایی و به یاد عظمت این بانوی بزرگ اسلام برگزار می شود.

 
وی اضافه کرد: حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) و امامزاده غیبی(ع) شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین، امامزاده فخرالدین(ع) ایور در شهرستان گرمه، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست در شهرستان جاجرم و امامزاده محمد(ع) دلاور در شهرستان مانه و سملقان هفت امامزاده میزبان تجمعات رهروان زینبی هستند که از ساعت 15 و 30 دقیقه روز دوشنبه آغاز می شود.
 
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه تجمع محوری رهروان زینبی در استان خراسان شمالی در بجنورد و در محل حرم مطهر برادر امام رضا(ع) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و مداحی محمدنیا برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سایر تجمعات رهروان زینبی در استان نیز با سخنرانی روحانیان برجسته استانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود، افزود: در این همایش ها بانوان شرکت کننده با فرهنگ عاشورایی و سجایای حضرت زینت(س) آشنا می شوند تا در زندگی خود نیز از این بانوی بزرگوار الگو گیرند.
 وی افزود: هدف از برگزاری این همایش ها تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدا و قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است.
 
به گفته حجت الاسلام سهرابی در این محافل عاشورایی برنامه هایی از قبیل سینه زنی، قرائت میثاق نامه با حضرت زینب(س)، سخنرانی روحانیان برجسته استانی و غیره با شرکت بانوان عاشورایی استان خراسان شمالی اجرا می شود.
 
 طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی از ابتدای ماه محرم در 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان با مشارکت و مدیریت 50 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.
 
هدف از برگزاری این طرح بصیرت افزایی، تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی بر اساس رهنمون رهبر معظم انقلاب، اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع)، ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی و تبیین درس های عاشورا اعلام شده است.
 
یادآور می شود، در ماه محرم امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سه هزار و 250 امامزاده و بقعه متبرک کشور در حال برگزاری است.
 
همچنین همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم نیز تجمعات رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در بیش از 250 امامزاده کشور باهدف تبیین شخصیت حضرت زینب(س) برگزار می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.