ساری – خبرنگار قدس آنلاین : معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران گفت : در تلاش هستیم با بسیج نیروهای بخش فنی و تخصصی مهندسی رودخانه و امورات منابع آب شهرستانها ، نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز در رودخانه های استان را شناسایی نماییم.

مناطق آسیب پذیر رودخانه های مازندران شناسایی می شوند

به گزارش قدس آنلاین از ساری، امیر هوشنگ پاشا افزود : پس از شناسایی این نقاط ، اقدامات حفاظتی شامل لایروبی ، ساماندهی و احداث برید و دیواره حفاظتی را انجام داده که برآورد اولیه ما برای انجام این کار بالغ بر 160 میلیارد تومان می باشد .

وی با برشمردن نقش آب در امنیت و سلامت افراد جامعه و نقش مدیران و کارشناسان آب در این امر مهم اشاره نمود و یادآور شد : این دولت برای حفاظت ، نگهداری و بهره برداری  بهینه از منابع آب تأکید ویژه دارد و ما هم وظیفه داریم این سیاست را در استان عملیاتی کنیم.

معاون بهره برداری آب منطقه ای مازندران اضافه نمود : نباید غافل باشیم که استان ما در مقایسه با دیگر استانهای کشور یک عقب ماندگی در بخش توسعه دارد و این عقب ماندگی باید به موازات اقدامات حفاظتی و بهره برداری جبران شود.

پاشا افزود : کار توسعه ای یک نیاز ضروری برای آب استان است و اثرات آن بسیار مشهود می باشد و نمونه بارز آن همین نقش ارزنده سد البرز در کنترل سیلاب گذشته بود که توانست سیلاب 500 متر مکعبی در ثانیه سرشاخه های بابلرود که منتهی به دریاچه سد می شد را در خود ذخیره کند که اگر این حجم سیلاب  یا حجم سیلاب سر شاخه پائین دست این رودخانه یعنی سجاد رود و کلارود جمع می شد خسارت سنگینی به شهرهای بابل و بابلسر و روستاهای مسیر وارد می کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به ذینفعان و بهره برداران در امر مدیریت منابع آب و جلب مشارکت آنها ، گفت : سیاست مدیریت آب استان سیاست تعاملی با دیگر دستگاه هاست و همکاران ما در شهرستانها نیز تعاملات خود را با دیگر دستگاهها ارتقاء بخشند تا بتوانیم خدمات خود به مردم را ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.