نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی گفت: لازم است اقتصاد مقاومتی را ایجاد و از طریق استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش بنیان و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی اقدام کنیم؛ چنانچه با روش های سنتی و غیرعلمی و بدون اتکا به برنامه ریزی نمی توان پاسخگوی انتظار مردم بود .

نماینده مردم شیراز: روش های سنتی و غیرعلمی نمی تواند پاسخگوی انتظار مردم باشد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، جعفر قادری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به چشم اندازهای موجود نباید به افزایش قیمت نفت امید داشته باشیم؛ بنابراین راهی جز اصلاح ساختاری نداریم چرا که با ساختارهای مریض موجود نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کرد و حتی سیاست های صحیح اقتصادی در این بستر نامناسب جواب نمی دهد و قابلیت اجرا ندارد.
وی در ادامه اقدام کنگره آمریکا برای ادامه تحریم های گذشته را نقض برجام دانست و گفت: از هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار واکنش داریم چرا که نباید به بهانه های مختلف تحریم ها را برگرداند؛ همچنین مصوبه کنگره آمریکا برای ضرورت اخذ ویزا برای کسانی که به ایران سفر می کنند به منزله کساد کردن بازار گردشگری کشور ماست و نباید به وعده های جان کری دلخوش کرد.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس نهم در بخش دیگری از نطق خود افزود: به هم ریختگی در بازار پول و اعمال نرخ های خارج از چارچوب شورای پول و اعتبار باعث شده تا تولید در کشور تعطیل شود؛ اگر بانک مرکزی فکری برای نرخ بالای سود سپرده ها نکند هیچ نقدینگی به بخش تولید تزریق نمی شود .
قادری یادآور شد: در هیچ دوره ای نرخ سود، دو برابر نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی نبوده است که اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد به صورت لایحه پیشنهاد دهند.
نماینده مردم شیراز در مجلس به دفن سیب زمینی و عدم برداشت سیب از روی درخت را از بحث های جدی در کشور قلمداد کرد و گفت: وزارت جهاد و کشاورزی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند چرا که در شرایطی که با کمبود آب روبه رو هستیم نباید محصولات مازاد، تولید و دفن شود؛ همچنین دولت در این زمینه باید از ابزار تشویقی و تنبیهی دولت استفاده کند و اگر مشکل قانونی دارد به مجلس اعلام شود.
وی در ادامه از دولت و سازمان مدیریت خواست نسبت به تخصیص 100 درصد اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کند که این صندوق بتواند به وعده های خود به کشاورزان عمل کند.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم در ادامه ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) به مسلمین جهان، در خصوص وحدت و انسجام میان شیعه و سنی در استان فارس ابراز خرسندی کرد و افزود: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم که از دست اندرکاران وحدت اصولگرایی به ویژه روحانیت و حضرت آیات عظام موحدی کرمانی، یزدی و مصباح یزدی که محور وحدت شدند تشکر می کنم و از همه افرادی که داعیه اصولگرایی دارند انتظار پیوستن به این فرایند را داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.