قدس: نشست اهالی دروی با شهردار منطقه سه شهرداری با هدف حل مشکلات اهالی در مسجد چهارده معصوم(ع) این محله برگزار شد.

کمک به مساجد محله واحداث بوستان و فضای ورزشی

شهردار منطقه سه در ابتدای این نشست با برشمردن برخی آسیب‌های اجتماعی که محله دروی را نیز متأثر ساخته است گفت: موضوع اعتیاد و اشتغال به مشاغل کاذب و گاه خلاف و منافی عفت عمومی یکی از معضلات اجتماعی محلات کمتربرخوردار شهر است. در این بین بسیاری از شهروندان نیز هستند که با وجود فشارهای اقتصادی و معضلات و مشکلات جدی در همان مسیر صحیح گام برمی دارند و آلوده این وسوسه‌ها نشده اند.
علی یوسف زاده با اشاره به روند رو به رشد و انباشتگی آسیب‌هایی مانند اعتیاد، سرقت‌های خرد و کلان، طلاق و خشونت‌های اجتماعی در برخی محلات شهر مشهد از جمله دروی گفت: در اینکه بخشی از این موضوعات بی‌ربط با موضوع اشتغال و بیکاری نیست تردید ندارم.
شهردار منطقه 3 یکی از علل دیگر ایجاد چنین پدیده‌ای را محیط عنوان و تصریح کرد: محیط نیز از جمله عوامل تأثیرگذار در پیدایش رفتارهای شایسته و ناشایست است. اگر در منزل و خانه، کوچه، خیابان و مدرسه، و محیط پیرامون زمینه و شرایط مساعدی برای بزهکاری وجود داشته باشد، فردی را که آمادگی انحراف در او وجود دارد، به سوی جرم و ارتکاب رفتار بزهکارانه سوق می‌دهد، از این رو شهرداری در سال‌های اخیر تلاش کرده با اصلاح محیط زندگی یکی از عوامل موجد آسیب‌های اجتماعی را کمرنگ
 نماید.
وی افزود: ساخت بوستان بهار و فضای سبز حاشیه کال دروی که در طول دو سال اخیر به بهره برداری رسیده نمونه هایی از اقدام‌های شهرداری برای تغییر محیط زندگی شهروندان است.
شهردار منطقه 3 یادآور شد: از نظر شهرداری این اقدام‌ها زمانی ارزش واقعی خود را آشکار خواهد ساخت که بتوان از آن‌ها در راستای اهداف فرهنگساز یاری گرفت، زیرا پس از فراهم نمودن محیط برای پیشگیری، راهکار مطلوب برای گذر از چالش آسیب‌های اجتماعی فرهنگسازی است و در این مورد سهم مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در محلات بی بدیل است و شهرداری آمادگی دارد در این حوزه‌ها با مساجد همراهی نماید.

کمک به مساجد منطقه زمانبر است
یوسف‌زاده درباره درخواست یکی از اعضای هیات امنای مسجد در خصوص اعتبار ومساعدت درساخت طبقه دوم مسجد که پیش از این بخشی از آن توسط اعتبارات از طریق سپاه ساخته شده وادامه آن نیازمند همکاری است، گفت: در حد مقدورات و در چارچوب بودجه‌های در نظر گرفته شده برای بهبود مساجد در سال آینده آماده همکاری هستیم.
وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری برای کمک به مساجد منطقه گفت: بین اعتبارات محدود ما و مساجد پرشمار متقاضی بهبود همخوانی وجود ندارد و این امر روند اهدای این کمک‌ها را با کندی روبه رو ساخته است، اما تلاش می‌کنیم سال آینده این مسجد نیز در شمار کمک‌های شهرداری به بازسازی مساجد قرار گیرد.

جست‌وجوی زمین مناسب برای ساخت بوستان
شهردار منطقه3 در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ساخت بوستان در یکی از اراضی رها شده در انتهای خیابان محبی 28 که توسط اهالی محل مطرح شد گفت: کاربری تعیین شده برای این زمین فارغ از مشکلات حقوقی برای ساخت بوستان نیست و نمی توان این زمین را به بوستان یا فضای ورزشی تبدیل نمود.
وی افزود: اما در عین حال در تلاش هستیم با شناسایی یک زمین مناسب در این محدوده پارک محلی راه‌اندازی نماییم تا این کمبود هم برطرف شود.
وی در همین خصوص از هیات امنای مسجد خواست با مالکان دارای اراضی وسیع درباره واگذاری زمین برای احداث بوستان و فضای ورزشی به شهرداری بر اساس قیمت کارشناسی همکاری بیشتری با شهرداری به عمل آورند.

تعریض خیابان شهید محبی مقدور نیست
یوسف زاده به درخواست شهروندان برای تعریض خیابان شهید محبی پاسخ منفی داد و در این باره تصریح کرد: منطقه‌ای که محدوده زندگی شما نیز جزئی از آن است بیش از 32 میلیون مترمربع است که بیش از 70 درصد آن در محدوده‌های کمتر توسعه یافته‌ای قرار گرفته که یکی از دردهای مشترک شان معابر کم عرض و نامناسب
 است.وی ادامه داد: خیابان شهید محبی در حالی یکی از خیابان‌های پررفت و آمد دروی به شمار می‌رود که هم اکنون اولویت‌های تملک منطقه با توجه به اعتبارات موجود موارد دیگری است که اولویت‌های شهری است و نه منطقه‌ای و حتی محله‌ای که به عنوان مثال راستگرد میدان امام حسین(ع) به خواجه ربیع یا راستگرد رسالت شمالی به بزرگراه شهید میرزایی و بالعکس از این دست پروژه‌های ضروری شهری است.شهردار منطقه 3 با اذعان به اینکه بر ضرورت تعریض بسیاری از معابر واقف است، افزود: افزون بر دلیل پیش گفته درباره اولویت‌های تملک در منطقه از یاد نبریم که اگر اعتباری وجود داشته باشد بهتر است صرف آسفالت در معابر صدهزار متر مربعی منطقه شود که بی‌تردید خود شما نیز می‌پذیرید که آسفالت معابر خاکی بسیار ضروری تر از تعریض معابراست.وی از شهروندان خواست با توجه به این محدودیت‌ها نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بخصوص توقف نامناسب در این معابر همکاری لازم را انجام دهند تا رفت و آمد روان تری در این معبر را شاهد باشیم.

درخواست‌های فرهنگی اهالی
یوسف زاده درباره درخواست جوانان برای تجهیز کتابخانه و پایگاه بسیج این مسجد هم گفت: شهرداری متولی فرهنگ شهروندی است و از برنامه‌های مرتبط با آن حمایت می‌کند و هم بسیج وهم کتابخانه متولیان دیگری دارند که باید از مجاری آن‌ها امور پیگیری شود. با این همه در حد توان و مقدورات تلاش می‌کنیم تا ازهیچ کمکی فروگذار نکنیم.
وی افزود: البته در این امور باید موارد درخواستی از جمله برنامه‌های فرهنگی که به آن اشاره شد به اعضای شورای اجتماعی محله منعکس و از سوی آن‌ها پیگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.