یادداشت

من و تو و سالار عقیلی

علیرضا گرانپایه-قدس آنلاین خواننده ترانه به یاد ماندنی "وطنم ای شکوه پا برجا" در شبکه ماهواره‌ای معاند حضور یافت. این زاویه دید، بدترین زاویه‌ای است که در مهمترین خبر هنری چند روز گذشته می‌توان یافت. حالا دیگر حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای تنها به چند بازیگر و عوامل سینمایی دسته چندم سینما و تلوزیون محدود نمی‌شود،اینکه چرا باید سالار عقیلی با آگاهی از تمام حساسیت‌ها بر حضور ایرانیان در شبکه های معاند جمهوری اسلامی، در استودیو این شبکه به گفتگو با مجریان بپردازد، سوالی است که شاید تنها بتوان از خود عقیلی پرسید ولی اینکه چرا شاهد افزایش اینگونه ارتباطات خبرساز بین هنرمندان و این رسانه‌های فارسی زبان هستیم، سوالی است که رسیدن به پاسخ ان شاید بتواند در ادامه کمی ما را برای رسیدگی به این مشکل، راهنمایی کند.

در کنار این خبر، روز گذشته خبری دیگر در مورد شبکه جم تی به گوش رسید که توجه خیلی ها را متوجه خودش کرد. صادق صبا که همه او را با حضور در شبکه بی بی سی فارسی می‌شناسند در حالی به شبکه جم تی وی منتقل شده است که این خبر نشان از تغییر در سیاست های کلان شبکه های ماهواره ای می دهد. سیاست هایی که حالا دیگر همسو با یکدیگر توسط  شبکه های مختلف پیش می رود و در کنار این اتحاد کم سابقه شبکه های فارسی زبان خارجی، آن ها تصمیم گرفتند نه تنها مانند گذشته هنرمندان ایرانی را بایکوت نکنند بلکه با فراهم کردند بسترهایی مانند تبلیغات رایگان، از آن ها با آغوش باز استقبال کنند.  با دانستن این موضوع شاید دیگر برایمان عجیب نباشد که سالار عقیلی با آن پیشینه ذهنی که مردم ایران از او دارند، در یک برنامه ماهواره‌ای با هدف تبلیغ کنسرتش در لندن حضور پیدا کند.

اتفاق جالب دیگری که در رابطه با همین خبر پیش آمد، اظهارنظر سخنگو خانه موسیقی در واکنش با کنار گذاشته شدن عقیلی از جشنواره موسیقی فجر بود. جایی که در یک اظهارنظر جالب، می‌گویند: "کجای قانون آمده است که حضور یافتن در شبکه‌های ماهواره‌ای مشکل دارد؟!" و شاید بهترین حالت پاسخ دادن به این فرافکنی، پرسیدن یک سوال است، در روزهایی که مهاجرت هنرمندان به شبکه های ماهواره ای خبرساز است چرا باید خواننده کشورمان به گفتگو با شبکه من و تو بپردازد؟ ضرورت این کار در این مقطع زمانی چه بوده است؟ از طرف دیگر همه ما می‌دانیم که بعضی از کارها مصداق بعضی از جرائم است و به همین دلیل قانون گذار الزامی برای آوردن تمام مصادیق ممکن در متن قانون ندارد.

صدف طاهریان، بهارک صالح نیا، رابعه اسکویی و چند هنرمند دیگر به شبکه جم تی وی پیوستند، از طرف دیگر چندین تهیه کننده سینما تصمیم گرفتند که تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌شان از این شبکه پخش شود و حالا هم حضور سالار عقیلی در استودیو شبکه من و تو. شاید تمام این اتفاقات زنگ خطری باشد برای مدیرانی که حالا باید در کنار ممنوع الکاری، به فکر راه حلی باشند تا این داستان ادامه دار نباشد. داستانی که انگار سر درازی دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.