قدس آنلاین- تبریز: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از اختصاص مکانی مخصوص برای عقد زوج‌های جوان در حرم امامزاده سید حمزه تبریز خبر داد و گفت: برای اولین بار همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) این مکان بازگشایی می‌شود.

اختصاص مکانی برای عقد زوج‌های جوان در حرم امامزاده سید حمزه تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، وحدت مشهوری با بیان اینکه امامزاده متعلق به تمام اقشار جامعه است، اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم عقد در جوار امامزادگان این است که به جامعه نشان دهیم که امامزاده تنها جای مراسمات عزاداری نیست بلکه می‌شود مراسمات جشن و سرور را با رعایت موازین شرعی در چنین مکان‌های معنوی و مقدسی برگزار کرد.

وی افزود: سعی داریم تا سالروز ولادت حضرت زهرا(س) این مکان را برای حضور زوج‌ها جوان و استفاده آنان آماده کنیم.

مشهوری تاکید کرد: این طرح به صورت آزمایشی از امامزاده سید حمزه تبریز آغاز می‌شود و اگر چنانچه با استقبال مردمی روبه‌رو شده و بارگاه  سایر امامزادگان نیز فضای کافی برای اختصاص اتاق مخصوص برای اجرای مراسم عقد داشتند در حرم امامزاده‌های دیگر استان نیز این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مشهوری با بیان اینکه برای برگزاری مراسم عقد در امامزاده هیچ پولی از زوج‌های جوان نمی‌گیریم، خاطرنشان کرد: زوج‌های جوانی که ازدواجی ساده و آسان با مهریه کم داشته باشند می‌توانند با مراجعه به مدیر امامزاده سید حمزه با هماهنگی با مسئولان روز خاصی را برای برگزاری مراسم عقد خود انتخاب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.