۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 369862

دانشمندان آمریکایی موفق شدند در روشی جدید پلاستیک را به نفت تبدیل کنند.

 فناوری جدید برای تولید نفت از پلاستیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان آمریکایی، شیوه ای برای تبدیل دوباره پلاستیک به نفت ابداع کردند. 

 
بر همین اساس، شرکت «پی کِی کلین» در ایالت یوتا آمریکا، پسماندهای پلاستیک را دوباره به سوخت تبدیل می کند. «پریانکا باکایا» و «بن کوتس» بنیانگذاران این شرکت می گویند گرچه صنعت بازیافت زباله آمریکا پیشرفت کرده است، اکثر زباله های پلاستیکی را نمی توان بازیافت کرد.
 
باکایا می گوید:« تجزیه پلاستیک بسیار دشوار است. هنگام کار با  الگوهای رایانه ای می توان تغییرات ایجاد کرد، اما اجرای عملی چنین کارهایی در زندگی واقعی دشوار است».
 
شرکت پی کی کلین هم اکنون بسته به تقاضای پالایشگاه ها قادر است پلاستیک را به نفت با درجه های خلوص متفاوت تبدیل کند. این شرکت آمریکایی اعلام کرد می تواند روزانه ده تن پلاستیک را به حدود نه هزار و پانصد لیتر نفت با کیفیت بالا تبدیل کند. 
 
 طبق آمارها، فقط هشت درصد از کل مواد پلاستیکی تولید شده در آمریکا بازیافت می شود. از آنجایی که بازیافت برخی انواع پلاستیک دشوار است، این پلاستیکها معمولاً به گورستان زباله فرستاده می شوند. پلاستیک از نفت ساخته می شود، اما تبدیل مجدد پلاستیک به نفت کار ساده ای مانند ذوب کردن یخ و تبدیل دوباره آن به آب نیست. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.