مدل جدید S شرکت تسلا به یک فناوری جدید به نام "سیستم دفاعی در مقابل سلاح میکروبی" مجهز شده‌ است

سیستم دفاعی خودروهای تسلا مسافران را از حملات شیمیایی نظامی نجات می دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، مانند بسیاری از وسایل الکتریکی، خودروهای تولید شده توسط تسلا نیز به عنوان محصولات سازگار با محیط زیست شناخته می‌شوند. این خودروها از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌کنند و از اگزوز نداشته آنها نیز هیچ نوع آلاینده‌ای خارج نمی‌شود. اما تا به امروز نمی‌دانستیم که این خودروها تا چه حد با محیط زیست سازگاری دارند. به همین دلیل تسلا تصمیم گرفته با انجام یک تست جدید، میزان سازگاری خودروهای خود را با محیط زیست به نمایش بگذارد. ب

همان طور که پیشتر خواندید، خودروهای مدل X و مدل جدید S شرکت تسلا به یک فناوری جدید به نام "سیستم دفاعی در مقابل سلاح میکروبی" مجهز شده‌اند. به گفته تسلا این سیستم می تواند هوای داخلی و حتی خارجی خودرو را از مواد شیمیایی کشنده پاک کند. نام این سیستم تا به امروز کمی عجیب و حتی خنده‌دار به نظر می‌رسید اما تسلا تصمیم گرفته تا با انجام این آزمایش قدرت سیستم دفاعی خودروهای خود را به نمایش بگذارد.

شرکت تسلا با الهام از سیستم‌های تصفیه هوای مورد استفاده در بیمارستان‌ها، اتاق‌های تمیز و صنعت هوا و فضا، نوعی سیستم فیلتر HEPA طراحی کرده است که می‌تواند هوای حاوی گرد و غبار، باکتری و آلودگی را قبل از ورود به کابین خودرو متوقف کند و به صورت سیستماتیک هوای داخلی کابین را بسابد تا حتی کوچترین آثار این مواد را از بین ببرد.

تسلا مدعی است که این سیستم آن چنان قدرتمند است که می‌تواند سرنشینان خودروهایش را از یک حمله نظامی محافظت کند، به این ترتیب آلاینده معمول موجود در هوا هیچ شانسی برای ورود به خودرو ندارد. تسلا مدعی است که قابلیت این سیستم برای بهبود کیفیت هوا صد برابر از فیلترهای مورد استفاده در سایر خودروها بیشتر است.

تسلا پیش از این و برای آزمایش سیستم Bioweapon Defense Mode، یکی از خودروهای مدل X خود را در خیابان‌های سرشار از آلودگی کالیفورنیا تست کرده بود. این شرکت اکنون آزمایش جدید را پیاده سازی کرده است که قابلیت این سیستم را در یک محیط تحت کنترل ارزیابی می‌کند.

 

تسلا

 

تسلا خودروی شاسی بلند خود را درون یک حباب پلاستیکی بسیار بزرگ قرار داده است، مواد شیمیایی سمی را در این حباب پمپاژ و سپس سیستم دفاعی Bioweapon Defense Modeرا فعال کرده است. همان طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، فیتلرهای هپای مورد استفاده در این سیستم موفق شدند در کمتر از دو دقیقه هوای داخلی کابین خودرو را همچون هوای بیمارستانی تصفیه کنند و حتی هوای پیرامونی خودرو را نیز از این آلاینده‌ها پاک کنند.

 

به گفته تسلا، سیستم Bioweapon Defense Mode یک ابزار بازاریابی نیست، یک حقیقت است و سرنشینان این خودرو واقعا می‌توانند از یک حمله با درجه نظامی جان سالم به در ببرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.