فناوری هوش مصنوعی تشخیص سریع برخی بیماری‌های مرگبار و به خصوص سرطان را ساده‌تر کرده است.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص سریع سرطان سینه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، محققان دانشگاه هاروارد راهی برای آموزش بررسی و مطالعه عکس های آسیب شناسی یا پاتولوژی به رایانه ها یافته اند. با این کار می توان از رایانه ها برای تشخیص احتمال ابتلای یک فرد به سرطان استفاده کرد.
فناوری هوش مصنوعی به رایانه ها امکان می دهد عکسها، اشیا و نوشته های مختلف را درک کنند و لذا می توان از این روش برای مشاهده عکس های پزشکی و شناسایی توده ها و غده های سرطانی استفاده کرد.
گروه محققان با ارسال صدها عکس برای رایانه های مجهز به فناوری هوش مصنوعی و مشخص کردن سلول های سالم و سرطانی در این عکس ها به رایانه ها امکان دادند تفاوت سلول های سالم و آلوده را درک کنند. در ادامه رایانه های مذکور توانستند با دقت 92 درصدی سلول های سرطانی را از سلول های غیرسرطانی تشخیص دهند. پزشکان معمولا این کار را با دقت 96 درصد انجام می دهند.
با ترکیب نتایج به دست آمده از بررسی پزشکان و بررسی رایانه ها شاهد دستیابی به دقت 99.5 درصد در شناسایی موارد آلودگی به سرطان بوده ایم و لذا می توان امیدوار بود در آینده بتوان از رایانه ها برای شناسایی کاملا دقیق سلولهای آلوده و تصمیم گیری مناسب در مورد روش مداوای پزشکی استفاده کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.