رئیس فراکسیون حزب سبز پارلمان آلمان با در مجموع مضر خواندن قرارداد تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا موسوم به "تی تی آی پی" خواستار توقف مذاکرات در این باره شد.

خواسته  توقف مذاکرات تجارت آزاد اروپا با آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فراکسیون سبزهای آلمان خواستار پایان مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" شد.

"آنتون هوف رایتر"، رئیس فراکسیون حزب سبز پارلمان آلمان خواستار پایان مذاکرات در این باره شده و گفت: کار "تی تی آی پی" دیگر با اصلاحات جزئی انجام نمی شود. ما باید مذاکرات در این باره را متوقف کرده و شروعی مجدد را آماده سازی کنیم. دولت آلمان نباید اجازه دهد که حمایت از محیط زیست و مصرف کننده و حاکمیت قانون در کشور ما زیر چرخ های این قرارداد گرفتار شود.

معاون صدر اعظم آلمان هم اخیرا در گفتگویی اظهار داشته است که هیچ شانسی برای نهایی شدن این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی آن گونه که صدر اعظم آلمان می خواهد وجود ندارد.

وی منعقد نشدن قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا را بهتر از یک قرارداد بد دانست.

ظاهرا در دولت ائتلافی آلمان یک دعوا و اختلاف درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا شکل گرفته است. در حالی که گابریل در یک بررسی درباره وضعیت اخیر مذاکرات در این باره ارزیابی انتقاد آمیزی در این باره کرده است، صدر اعظم آلمان همچنان برای دستیابی به توافقی با آمریکا بر سر این قرارداد بحث برانگیز تلاش می کند.

یک سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان نیز چندی پیش به عنوان نتیجه 14 دور مذاکرات بین بروکسل و واشنگتن درباره قرارداد تجارت آزاد که از تابستان سال 2013  آغاز شده است اظهار داشت که در برخی نکات البته نزدیکی هایی وجود داشته است اما در برخی مسائل دیگر همچنان اختلاف نظرهای بزرگی وجود دارد.

سوسیال دموکرات های آلمان مدتهاست که درباره معنا دار بودن چنین قراردادی ابراز شک و تردید کرده اند.

روزنامه "هندلز بلات" آلمان نیز با استناد به یک تجزیه و تحلیل داخلی وزارت اقتصاد آلمان گزارش داد که اروپا و آمریکا همچنان در مسائل کلیدی از هم دور هستند. بر این اساس بزرگترین مانع بر سر دستیابی به توافق، اجتناب دولت آمریکا از این امر است که برای شرکت های اروپایی امکان دسترسی عادلانه و مناسب به قراردادهای عمومی در آمریکا را فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.