نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عربستان سعودی و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش درصدد تجزیه عراق و سوریه هستند.

عربستان سعودی در صدد تجزیه عراق و سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، جمعی از نخبگان مقاومت اسلامی لبنان امروز سه‌شنبه (02/ 06/ 95) با کمال دهقانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کمال دهقانی فیروزآبادی، در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت برقراری ثبات و آرامش در منطقه گفت: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری صلح و ثبات و از بین بردن گروه‌های تروریستی- تکفیری در منطقه حمایت می‌کند.
نماینده مردم تفت و میبد، بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت و مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم است.
وی با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش مثل عربستان سعودی منجر به تقویت گروه‌های تروریستی شده است، تصریح کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری تهدیدی برای تمام کشورهای منطقه است و باید جلوی افراط‌ ‌گرایی و تروریسم در منطقه گرفته شود.
دهقانی افزود: عربستان سعودی و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش درصدد تجزیه عراق و سوریه هستند و هدف آن‌ها جلوگیری از ایجاد مردمسالاری دینی است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، راهبرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی هسته‌ای را صلح آمیز دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به فکر جنگ با هیچ کشوری نیست و راهبرد ایران، راهبردی دفاعی است.
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌حل سیاسی برای خاتمه بحران در سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند.
در ادامه این دیدار نخبگان عضو مقاومت اسلامی لبنان، با همسو دانستن دیدگاه‌های کشورشان با جمهوری اسلامی ایران، با تشریح مسائل بین‌المللی- منطقه‌ای و جهان اسلام، خواستار همکاری بیشتر در زمینه منافع مشترک دو کشور در منطقه شدند.
اعضای هیئت لبنانی همچنین با اشاره به موضع کشورشان در محکومیت گروه‌های تروریستی و تکفیری و تاکید بر حمایت از مردم مظلوم سوریه، ابراز امیدواری کردند کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی و تقویت جبهه مقاومت بتوانند در جهت برقراری ثبات و آرامش و مبارزه با گروه‌های تروریستی- تکفیری گام‌های موثری بردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.