قدس آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه بخش بازرگانی و رفع مشکلات آبی دو اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بوده است.

اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در دو بخش توسعه بخش بازرگانی و رفع مشکلات آبی است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مزروعی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه واحد بسته بندی مواد غذایی در شهرک صنعتی مشهد، اظهار داشت: در طی 2 سال اخیر در استان از سطح تولیدات خوبی برخوردار بودیم و اولویت نخست را در جذب نیروی انسانی و سپس بخش بازرگانی دیدیم که موتور حرکتی بخش تولید است.

وی افزود: اگر امروز در بحث تولید و صادرات پسته در سراسر جهان به رشد مطلوب رسیدیم به علت تلاش و کوشش صورت گرفته بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه زعفران رتبه نخست صادرات استان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: زعفران خراسان در گذشته در مقابل کشمش، پنبه و دیگر محصولات داشته و رسیدن به جایگاه برتر در حوزه تولید و صادرات ثمره تلاش کشاورزان و فعالان این صنعت بوده است؛ زعفران برای خراسان بزرگ محصولی استراتژیک است که بهترین سازگاری را با اقلیم ما دارد و از لحاظ درآمد و اشتغال‌زایی هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

مزروعی تصریح کرد: مشکل عمده در بحث بسته‌بندی نامناسب محصولات بوده که به دنبال اصلاح آن هستیم و اینگونه هم نیست که برند ایرانی قیمت را به نصف کاهش دهد؛ اوایل دهه 80 قیمت زعفران به حدی رسید که ارزش برداشت نداشت و مجموعه جهاد کشاورزی استان این محصول را احیاء کرد.

وی با بیان اینکه روی موضوع بازاریابی و عرضه محصول به بازار باید بیش از گذشته کار شود، تأکید کرد: در شهرهای جنوبی خراسان رضوی به دنبال رفع مشکلات آبی در حوزه کشاورزی و در شهرهای شمالی استان هم رشد و توسعه بخش بازرگانی از اولیت‌های مهم این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: اگر بازرگانی و تجارت در بخش کشاورزی آسیب ببیند تمامی بخش‌های زیرمجموعه را زمین‌گیر می‌کند و کسانی در این حوزه پایدارتر هستند که سقف حداقلی را حفظ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره اقدامات پیش روی سازمان تعاون روستایی استان در بخش کشاورزی، گفت: سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی به عنوان یک تکلیف باید حضور فعالانه داشته باشد تا درجهت ارتقاء و بهره‌وری در بخش کشاورزی گام برداریم.

مزروعی گفت: در بخشی از ظرفیت‌ها توان رقابت نداریم و باید فعالان بخش صنعت به ویژه صنایع بخش داروهای گیاهی همت لازم را در جهت رقابت با سایر کشورها داشته باشند، زیرا این توان و اراده در ایرانیان وجود دارد و تنها نیازمند هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.