قدس ‌آنلاین- اراک- احمد مختاری: مدیرکل ارشاد استان مرکزی، در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: تصویر زبان گویا و مشترک بین‌المللی است و در حقیقت می‌توان گفت این هنر یک هنر فرامرزی است.

نمایشگاه مدیرکاتور برای اولین بار در استان مرکزی در فرهنگسرای آینه اراک برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، در این نمایشگاه کاریکاتورهایی از چهره مدیران استان مرکزی در معرض نمایش قرار گرفته است.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی،در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: تصویر زبان گویا و مشترک بین‌المللی است و در حقیقت می‌توان گفت این هنر یک هنر فرامرزی است.

سید مهدی حقیقی بیان کرد: بواسطه هنر کاریکاتور بسیاری از مشکلات جامعه بیان شده و بسیاری از تعاملات شکل می‌گیرد و به این واسطه گفت‌وگویی صریح و صمیمی بین اقشار مختلف جامعه اتفاق می‌افتد و از این طریق می‌توان آلام و نیازهای مردم را بی‌واسطه با زبان طنزآمیز خاص این هنر به مسئولین منتقل کرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بستری برای تعامل و نزدیکی بیشتر مدیران استانی با هنرمندان و اصحاب رسانه است، افزود: از این طریق گفت‌وگویی صمیمی‌تر و مردمی‌تر بین اصحاب رسانه و مدیران شکل می‌گیرد. مدیر کل ارشاد استان مرکزی از برگزاری نمایشگاه مدیرکاتور در دیگر شهرستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: بستر برگزاری این نمایشگاه در تمامی شهرستان‌ها فراهم خواهد شد.

محمود شکرایی هنرمند کاریکاتوریستی که آثارش در این نمایشگاه به نمایش درآمده نیز گفت: تهیه این آثار حدود سه ماه به طول انجامید و ایده این طرح نیز سال گذشته شکل گرفت. شکرایی بیان کرد: در استان مرکزی معمولا مسئولین نسبت به کاریکاتورهایی که موردی از آنها کار می‌شد حساسیت نشان می‌دادند، همین موضوع موجب شد که ایده این نمایشگاه شکل بگیرد و در حقیقت هدف از برگزاری نمایشگاه مدیرکاتور تلطیف کردن نگاه مسئولین استان نسبت به هنر کاریکاتور و آشنایی بیشتر آنها با این هنر بود. این هنرمند در خصوص تعداد آثار عنوان کرد: حدود ۵۰ اثر در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ۱۱ شهریورماه سال جاری در محل فرهنگسرای آینه اراک جهت بازدید عموم برپاست

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.