محسن صفریان در پنل تخصصی همایش رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه اظهار کرد: دانشگاه آزاد رفسنجان دومین مرکز آموزش عالی در شهرستان رفسنجان بعد از دانشگاه علوم پزشکی است که در سال ۶۷ توسط مرحوم آیت الله هاشمیان با یک رشته حقوق بنیان گذاشته شد.

انجام فاز مطالعاتی تولید کاغذ از سنگ در رفسنجان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر محسن صفریان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان درحال حاضر با سه دانشکده، ۷۲ رشته تحصیلی شامل پنج رشته دکترا، ۲۵ رشته ارشد و ۴۰ رشته در کارشناسی دانشجو دارد.

صفریان تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو و ۱۰ هزار و ۴۰۰ فارغ‌التحصیل و ۲۹۰ عضو استاد هیئت علمی و مدعو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تدریس هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان ادامه داد: بالغ بر ۳۲ هزار مترمربع فضای آموزشی شامل دانشکده های مختلف اعم از دانشکده های فنی مهندسی، حقوق، مدیریت، خوابگاه، سالن مدیریت، خوابگاه، مجموعه ورزشی، سالن سلف سرویس در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار بنا نهاده شده است.

صفریان ابراز داشت: دو ساختمان شامل کتابخانه مرکزی و مسجد این دانشگاه بهمن ماه بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به طرحهای دیگر در این دانشگاه گفت: چاپ ۴۸۳ مقاله علمی توسط اعضای علمی این دانشگاه و ۵۶ طرح درون‌دانشگاهی در بخشهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی و تفاهم نامه هایی در خصوص اجرای طرحهای درون دانشگاهی که با سازمانهای مختلف بسته شده است از دیگر اقدامات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با بیان اینکه کتابخانه دانشگاه ۴۲ هزار جلد کتاب و مجموعه دانشگاه ۲۳ کارگاه و آزمایشگاه دارد، یادآور شد: پنج شرکت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که یکی از آنها دانش بنیان است.

صفریان تصریح کرد: ۹۶۰ پایان نامه ارشد در این دانشگاه خاتمه یافته و در حال حاضر هزار و ۹۵۰ پایان نامه ارشد در رشته های مختلف آماده انجام است که در ابعاد مختلف هر کدام از این پایان نامه ها می تواند مشکلات سازمانها و ارگانها، صنایع و ... را به عهده بگیرند و هر کدام مشکلی از شهرستان را حل کنند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی دوره های آموزشی کوتاه مدت را برای کل سازمانها می توانیم انجام دهیم و اخیراً تفاهم نامه هایی با فرمانداری و آموزش و پرورش منعقد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه در سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان در این دانشگاه گفت: یکی از برنامه های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی این بود که دانشگاه آزاد بخشی از درآمد خود را از طریق محصولا دانش بنیان و سرمایه گذاری تامین کند.

صفریان تولید نرم‌افزارهای مختلف، تولید برق، تولید نرم افزارها و تولید کاغذ از سنگ که فاز مطالعاتی آن انجام شده است را از سرمایه گذاری های دانش بنیان این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان اضافه کرد: تفاهمنامه تولید ماشین باغ‌ورز فردا امضا می‌شود که با بخش خصوصی نوعی تراکتور برای باغ‌های کشاورزی است.

وی از ساخت مجموعه ورزشی با زیربنای پنج هزار متر مسقف و زمین های روباز برای همشهریان رفسنجانی خبر داد و افزود: اگر سرمایه گذارانی در این پروژه مشارکت داشته باشند در زمان کمتری به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.