قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در همایش "طرح همیار پاکبان" تاکید کرد: 70 درصد مدیریت پسماند از طریق فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و انتقال به خانواده ها صورت می گیرد.

فرهنگ سازی در بین مردم 70 درصد مدیریت پسماند را شامل می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد صادق پور مهدی در مراسم طرح همیار پاکبان که با مشارکت آموزش و پرورش و شهرداری تبریز در بین 50هزار دانش آموز اجرا می شود،گفت: یکی از مشکلات اساسی در جامعه امروز مدیریت پسماند است که زندگی انسان را تهدید می کند.

وی با بیان اسنکه تبریز بعنوان یک شهر سالم در کشور شناخته شده است،افزود: نباید در این شهر حتی یک زباله کوچک نیز به چشم بخورد .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رعایت نظم و سالم سازی در شهر را یک قانون عنوان کرد و افزود: هرگونه تخلف در این راستا جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد چرا که زندگی بشر را به خطر می اندازد.

پور مهدی تاکید کرد: 70 درصد مدیریت پسماند از طریق فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و انتقال به خانواده ها صورت می گیرد.

گفتنی است: در راستای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند در بین شهروندان، طرح استفاده از دانش آموزان به عنوان همیار پاکبان با رونمایی از نماهنگ این طرح صبح امروز در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

همچنین ،بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 50 هزار نفر از دانش آموزان تبریزی در قالب این طرح آموزش می بینند همچنین اطلاعات تمامی دانش آموزان آموزش دیده در سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است درج خواهد شد و در مواقع مورد نیاز از پتانسیل این دانش آموزان استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.