قدس آنلاین- یزد: طی 6 ماهه نخست سال جاری حامیان نیکوکار اردکانی بیش از یک میلیارد و 664 میلیون ریال به خانواده های ایتام و نیازمندان تحت حمایت در قالب طرح اکرام و محسنین اهدا کردند.

رشد 60 درصدی کمک‎ها در طرح محسنین

به گزارش قدس آنلاین از یزد، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان با بیان اینکه حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در بیش از 45 سرفصل کاری مشغول به فعالیت است، گفت: طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است که در این راستا مردم خداجوی شهرستان اردکان با کمکهای  ارزنده خود در قالب طرح محسنین، رشد 60 درصدی  کمکها را 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.

یدالله مروتی تصریح کرد: هم اکنون تعداد 384 حامی نیکوکار در این شهرستان حمایت 127نفر را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند و طی 6 ماهه نخست سال جاری افزون بر 317 میلیون ریال بصورت نقدی، کالا و خدمات توسط این حامیان خیراندیش به خانواده های تحت حمایت اهدا شده است.

وی با بیان اینکه سرانه ماهیانه پرداختی خیران به هر مددجو در قالب طرح محسنین بیش از 416 هزار ریال است، افزود: طرح های کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، صدقات، زکات، اطعام، فطریه و کفاره، نذر قربانی و عقیقه از دیگرطرح های مشارکتی این نهاد است .

مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان در ادامه به کمکهای اهدایی حامیان نیکوکار به ایتام تحت حمایت در قالب طرح اکرام اشاره و اظهار کرد: حامیان خیر طی 6 ماهه ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد و 347 میلیون ریال در قالب طرح اکرام به ایتام تحت تکفل خود اهدا کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 815 حامی نیکوکار سرپرستی 89 یتیم تحت حمایت را عهده دار هستند، افزود: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های فعّال در حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۰۰ هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت پوشش را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.

شایان ذکر است هر یتیم تحت حمایت این شهرستان توسط 9 نفر حامی حمایت میشود و به طور متوسط ماهیانه حدود دو میلیون و 500 هزار ریال به حساب هر یک از ایتام واریز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.