قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : استاندار گیلان از پرداخت 220 میلیارد تومان تسهیلات به 401 واحد صنعتی و کشاورزی در این استان خبر داد.

پرداخت 220 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان

محمدعلی نجفی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به سهم 470 میلیارد تومانی استان برای رونق تولید اظهار کرد: 48 درصد از تسهیلات مذکور جذب شده و تلاش می‌کنیم تسهیلات باقی‌مانده تا پایان سال جذب شود.

وی از پرداخت 220 میلیارد تومان تسهیلات به 401 واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: تسهیلات مذکور در قالب کارگروه رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

استاندار گیلان با تأکید به برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در استان، بیان کرد: شاهد کاهش نرخ بیکاری در گیلان هستیم و اکنون نرخ بیکاری استان به 9.3 درصد رسیده است.

نجفی، فضای مثبت ایجاد شده در بخش کسب و کار در گیلان را سبب فعال شدن بخش‌های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی، گردشگری و ... خواند و تصریح کرد: فضای بهبود کسب و کار سبب کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

وی بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: امکانات لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان باید در استان فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره ضرورت شفاف‌سازی، سلامت اداری و تسهیل در امور در استان، خاطرنشان کرد: مدیران باید نظارت جدی و دقیق در اجرای پروژه‌ها داشته باشند.

نجفی، نظارت میدانی مدیران در اجرای پروژه‌ها را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: مشکلات باید در قالب اقتصاد مقاومتی شناسایی و برطرف شود.

وی با تأکید بر رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط تولیدکنندگان و مردم، اظهار کرد: رعایت نکردن مسائل زیست‌محیطی و نداشتن مدیریت صحیح در پسماند موجب ایجاد معضلات محیطی شده است.

استاندار گیلان به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پیوست زیست‌محیطی در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: رعایت مسائل زیست‌محیطی از جمله موارد مهم در اجرای پروژه‌ها محسوب می‌شود و مدیران باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.