قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یک ‌سوم بوفه‌های مدارس مازندران استانداردهای لازم را نداشته و انتظار داریم که ساماندهی بوفه مدارس صورت گیرد.

یک ‌سوم بوفه‌های مدارس استانداردهای لازم را ندارند

دکتر اعرابی در گارگروه سلامت مازندران با بیان اینکه باید استعلام صلاحیت بهداشتی بوفه‌های مدارس غیرانتفاعی قبل از تمدید و صدور پروانه در اختیار دانشگاه باشد، خاطرنشان کرد: سازمان دانش ‌آموزی پس از تأیید صلاحیت، صدور مجوز را منوط به تأیید شبکه‌های بهداشت و درمان بداند تا حساسیت‌های بهداشتی در این زمینه به صورت جدی ‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس مکان مناسبی برای بوفه مدرسه در نظر بگیرد، تاکید نمود: آموزش پرورش ملزم به اجرای ماده ۱۳ مواد خوارکی بوده و ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس تازه تأسیس باید به صورت جدی‎ تر مورد توجه قرار گیرد.

همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندارمازندران گفت: در راستای ساماندهی بوفه مدارس از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده شود.

علیرضا یونسی به استقبال مردم از کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف سبوس در استان  اشاره کرد و افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم اطمینان خاطر داشته باشند که تغییر رنگ نان تنها به دلیل استفاده از سبوس است و اطلاعات لازم را در این ارتباط در اختیار مردم از طریق رسانه‌ها قرار گیرد.

مصرف سم در صیفی جات بالاتر از حد متعارف

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برنامه جامع سلامت مازندران تا دو ماه آینده تدوین می‎شود.

دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به کاهش مصرف بی‌رویه سموم در محصولات کشاورزی استان در طی دو سال اخیر افزود: در نمونه ‌برداری از صیفی‌جات، مصرف سم در برخی مواد از حد متعارف بالاتر است و انتظار است که تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

وی اضافه نمود: استفاده بی ‌رویه از کود، سموم کشاورزی و دفع آفات نباتی از مواردی است که باید برای آن به صورت جدی برنامه‌ ریزی کرد.

دکتر جان‌بابایی با اعلام اینکه اولویت چالش سلامت در سطح استان چاقی و اضافه وزن، کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب است، گفت: روند رو به رشد سرطان‌ها و حوداث ترافیکی از مسائل مهمی است که باید در کارگروه سلامت استان به آن پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید نمود: دفع غیربهداشتی زباله و فاضلاب و آب آشامیدنی ناسالم از دیگر مواردی است که باید به آن به صورت جدی توجه شود.

 

انبارهای گندم مشکلات بهداشتی دارند

همچنین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از مواردی که در حوزه بهداشت و درمان باید بصورت جدی به آن توجه شود، بحث ساماندهی انبارهای نگهداری گندم است.

دکتر مجید سعیدی افزود: در حال حاضر اطلاعاتی از انبارهای نگهداری گندم در اختیار نداریم و درهمین ارتباط مکاتباتی با شرکت غله داشتیم که تاکنون به این مکاتبات پاسخ داده نشد. در این زمینه مشکلاتی در سطح انبارها وجود دارد که نیاز است به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.