تبریز- انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان، یادداشت تفاهم همکاری پنج ساله امضا کردند.

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و تئاتر دولتی باکو تفاهمنامه همکاری امضاء کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، این یادداشت تفاهم همکاری از سوی بابک نهرین رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، سیدابراهیم ابراهیمی نائید رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و علی قسمت لالایف رئیس مرکز تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان امضا شده است.

مدیر تئاتر شهر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: با توجه به قدمت تئاتر در تبریز و لزوم رشد و ارتقای هنرهای نمایشی در آذربایجان شرقی، توسعه ی همکاری های ملی و فراملی در دستور کارمان قرار گرفته است.
بابک نهرین با اشاره به اینکه نخستین گام در همکاری های فراملی و بین المللی تئاتر شهر تبریز با تئاتر دولتی باکو برداشته شده است، افزود: این تفاهم نامه در سایه ی تعامل سازنده ی رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو و در پی سفر اخیر به جمهوری آذربایجان حاصل و به امضای طرفین رسیده است.

وی اظهار کرد: این همکاری با توجه به پتانسیل های متقابل و استفاده از ظرفیت حسن همجواری، ضرورت و اهمیت بسط و توسعه روابط فرهنگی و هنری با مراکز فرهنگی استان های همجوار مرزی در محورهای مختلف حاصل شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به برخی مفاد مورد توافق در این تفاهمنامه یادآوری کرد: تبادل گروه های فرهنگی و هنری به منظور استفاده از تجربیات طرفین، اولویت اول این تفاهمنامه است.

نهرین با اشاره به وجود آرشیو بسیار غنی تئاتر دولتی باکو ادامه داد: در این راستا نیز مبادله اطلاعات، کتب، نشریات علمی، مدارک تاریخی و فیلم های قدیمی تئاتر به توافق دو طرف رسیده است.

وی فراهم کردن تسهیلات لازم برای شرکت هنرمندان در گردهمایی ها، همایش ها و اجراهای نمایشی دو کشور را از دیگر محورهای این تفاهم اعلام کرد.چ

مدیر تئاتر شهر تبریز، ساخت و تولید نمایش های مورد توافق طرفین بصورت مشترک برای اجرا در ایران و آذربایجان را از دیگر بندهای توافق یاد شده اعلام کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور استفاده از تجارب طرفین در حوزه هنرهای نمایشی از دستاوردهای مهم این تفاهمنامه است.

نهرین افزود: استفاده مناسب از ظرفیت های این تفاهمنامه به ارتقای تئاتر تبریز کمک می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.