در حالی که برخی منابع در شرق حلب از توقیف صدها هزار دلار و شمش‌ طلای ربوده شده توسط تروریست‌ها خبر می‌دهند، اهالی الفوعه و کفریا چشم انتظار نشست ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برای شکسته شدن حلقه محاصره این 2 شهرک هستند.

مردم فوعه و کفریا چشم انتظار نشست ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش "قدس آنلاین"؛ در سوریه، گروه های تروریستی تلاش می کنند از توافق روسیه با ترکیه بر سر خروج از محله های شرقی حلب و همچنین از شهرک های مضایا و الزبدانی در مقابل خروج مجروحین و بیمارن الفوعه و کفریا بهره برداری کنند.

ناظران این توافق را از اساس غیرمنصفانه خوانده و تاکید کردند که این توافق غیرنظامیان بیمار و مجروح را با جمعی جنایتکار، دزد و تروریست در شرق حلب برابر می داند.

به گفته آنها بیشتر اهالی الفوعه و کفریا نیز از مضمون این توافق ناراضی هستند چون به تروریست ها و خانواده هایشان اجازه فرار جمعی از شرق حلب داده شده در حالی که تنها تعداد محدودی از اهالی این ۲ روستای محاصره شده در صورت اجرای توافق قادر به خروج خواهند بود.

برخی اهالی الفوعه و کفریا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس پرسیدند چرا اتوبوس هایی که افراد مسلح شرق حلب را منتقل می کردند حتی بسیار بیشتر از ظرفیت خود مسافر سوار کرده بودند اما برای خروج اهالی این ۲ شهرک تبعیض قائل می شوند.

آنها همچنین از زخمی شدن چندین نفر از اهالی الفوعه و کفریا طی چند روز اخیر در تیراندازی و پرتاب بمب توسط تروریست های مناطق مجاور خبر دادند.

منابع ویژه در الفوعه و کفریا در گفت وگو با خبرنگار فارس تاکید کردند: خواسته های اهالی این ۲ شهرک کاملا روشن است آنها می خواهند حداقل همه زخمی، بیماران و همراهانشان به مناطق امن تحت تسلط دولت منتقل شوند تا خدمات کامل به آنها ارائه شود.

این منابع افزودند: دولت سوریه باید راهبردی برای مقابله جدی با تروریست ها در مناطقی که راکت و خمپاره به سمت الفوعه و کفریا پرتاب می کنند بکارگیرد.

به گفته منابع مذکور، تروریست ها هر تلاشی برای دستیابی به توافق در خصوص الفوعه و کفریا را ناکام گذاشته اند تا وقتی که محله های شرقی حلب آزاد شد و آنها مجبور به فرار شدند و هم اینک با وخامت اوضاع انسانی در الفوعه و کفریا و ضرورت خروج بیماران و مجروحین، تروریست ها خروج خود و خانواده هایشان با همه آنچه را از حلب به سرقت برده اند شرط باز شدن راه الفوعه و کفریا می دانند.

منابع دیگری نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشتند: ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن صدها هزار دلار و مقادیر زیادی شمش طلا و همچنین تجهیزات الکترونیک و دیگر فناوری های شرق حلب را که تروریست ها ربوده بودند در محله های آزاد شده کشف و ضبط کردند.

این منابع افزودند: بر خلاف اینکه طبق توافق، تروریست های شرق حلب فقط می توانستند سلاح سبک خود را از این منطقه با خود خارج کنند اما آنها بسیاری از تسلیحات متوسط و سنگین خود را نیز منتقل کردند.

منابع مذکور تاکید کردند:  اهالی الفوعه و کفریا از آزادی شرق حلب و اعلام آزادی کامل شهر الحمدانیین از وجود تروریست های تکفیری بسیار خوشحال و امیدوارند که همه حومه حلب نیز آزاد شود و نیروهای سوریه تا مرز ترکیه پیش روند.

این منابع با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان راهبردهای تروریستی را برای گروه های معارض مسلح در سوریه وضع می کند، افزود: ترکیه فتنه مذهبی در سوریه را تغذیه می کند.

منابع مذکور گفتند: همه اهالی الفوعه و کفریا منتظر نشستی هستند که قرار است در مسکو درباره سوریه با حضور روسیه، ترکیه و ایران برگزار شود تا سوریه با تلاش متحدانش بتواند حلقه محاصره این ۲ شهرک را پس از ۲ سال بشکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.