عضو شورای عالی دارالتقریب مصر گفت: امروز پیروان مذاهب اسلامی باید ضمن حفظ عقاید و نظرات خود، با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند و یکپارچه در مسیر رشد و پیشرفت جهان اسلام قدم بردارند.

ضرورت وجود اتحاد میان مذاهب اسلامی ضمن حفظ عقاید و نظرات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شیخ تاج الدین الهلالی روز دوشنبه در نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در اراک، اظهار داشت: پیروان مذاهب اسلامی باید بدانند که تفاوت های میان آنها دلیلی برای اختلاف نیست و همین تفاوت ها می تواند بستر فضای دوستانه و اتحاد و تعامل را فراهم کند.

وی افزود: استکبار جهانی تا به امروز در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، فلسطین، یمن و بحرین، با حمایت از گروه های تکفیری خون های زیادی را از مسلمانان مظلوم بر زمینه ریخته اما این موضوع باید اتحاد مسلمانان را به دنبال داشته باشد.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر بیان کرد: خداوند متعال در آیات بسیاری از قرآن کریم انسان ها را به همدلی و رئوف بودن دعوت نموده و این همدلی زمینه ساز اتحاد در میان مسلمانان است.

شیخ الهلالی تصریح کرد: همچنین خداوند متعال در آیات بسیاری مومنانش را به پیروی و الگوگیری از نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) فراخوانده است.

وی با اشاره به شخصیت تاثیرگذار بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی ارزشی، علمی و معنوی است که باید از اندیشه های وی در راستای تقویت وحدت میان مسلمانان بهره گیری کنیم چرا که همواره بر وحدت جوامع اسلامی در برابر استکبار جهانی تاکید داشتند.

امام خمینی (ره) آغازگر بیداری اسلامی بود

در این همایش، شیخ منیر القبطانی، رئیس مرکز تفکر اسلامی تونس نیز اظهار داشت: امام خمینی(ره)  الگویی برای تمام مسلمانان آزادی خواه جهان است که تفکرات و اندیشه های ایشان نقش تاثیرگذاری در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی دارد.

وی افزود: بنیان گذار جمهوری اسلامی الگوی آزادگی و معرفت را به مسلمانان جهان نشان داد، دیدگاه مردم را نسبت به روحانیت دچار تحول کرد و به جامعه روحانیت احترام بخشید.

رئیس مرکز تفکر اسلامی تونس ادامه داد: امام خمینی(ره) پیرو مکتب و سیره نبی مکرم اسلام(ص) بود که توانست در برابر استکبار و طاغوت بایستد و بیداری اسلامی را آغاز کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.